سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۲ در ۲:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

مسعود کیمیایی یک نمایشگاه نقاشی را افتتاح کرد

kimiayee

کارگردان فیلم سینمایی «متروپل» یک نمایشگاه نقاشی را افتتاح کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «متروپل» یک نمایشگاه نقاشی را افتتاح کرد.

سوره سینما- مسعود کیمیایی بعدازظهر جمعه اول آذرماه نمایشگاه نقاشی‌های کیان وطن با موضوع تهران را افتتاح کرد. او ضمن بازدید از شاخص‌ترین تابلوی نمایشگاه که تصویری از سینما متروپل (لوکیشن اصلی فیلم تازه‌ کیمیایی و یکی از نمادهای سینمایی پایتخت) است، از خاص‌بودن موضوع و اجرای متفاوت آثار وطن سخن گفت.

در افتتاحیه‌ نمایشگاه «تهران/ مقدمه» تعداد زیادی از چهره‌های مطرح عرصه‌های مختلف هنری نیز در آرت سنتر حضور یافتند. این نمایشگاه که تا دوازدهم آذرماه برپاست، بخش اول از سه‌گانه‌ای است که وطن با موضوع «تهران» آماده‌ نمایش کرده و شامل ۳۰ اثر نقاشی‌ حاوی نگاه نقاش به معماری و بناهای تهران از گذشته تا حال است. در این آثار، وطن سعی کرده از نگاه معماران مهم‌ترین بناهای تهران آثار شکل‌دهنده هویت معماری تهران را در سه مقطع زمانی آخر قاجار و پهلوی اول، پهلوی دوم و زمان حال، نظیر شمس العماره، سردر باغ ملی، کافه نادری، کوچه برلن، خیابان لاله زار، سینماهای متروپل و پاسفیک و ساختمان پلاسکو بررسی کند.

وطن پیش از این شش نمایشگاه انفرادی و هشت نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور داشته است. از آخرین نمایشگاه‌های گروهی وطن می‌توان به «هفته‌ی طراحی» در گالری هما اشاره کرد که آثار او در کنار هنرمندانی چون سهراب سپهری، افشین پیرهاشمی، فرامرز پیلارام، احمد مرشدلو و امیر فرهاد روی دیوار رفت و همچنین از نمایشگاه منتخب سه نسل هنرهای تجسمی نام برد که در آن آثار کیان وطن به‌عنوان نسل سوم طراحان در کنار کارهای ژازه طباطبایی، علیرضا اسپهبد، اردشیر محصص، ایرج شافعی، حمید جبلی و … در آرت سنتر نمایش داده شد. آرت سنتر در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، پلاک ۱۷۱۶ واقع است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>