سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب
قاضیانی در گفتگو با سوره سینما:

تجربه خوب «با دیگران» باعث شد از فیلم بعدی انصراف بدهم

hengameh-ghaziani

هنگامه قاضیانی علت انصراف از بازی در فیلم «تراژدی قاسم سبزی کار» را هم سطح نبودن آن با پروژه «با دیگران» عنوان کرد.

هنگامه قاضیانی علت انصراف از بازی در فیلم «تراژدی قاسم سبزی کار» را هم سطح نبودن آن با پروژه «با دیگران» عنوان کرد.

قاضیانی به سوره سینما گفت: تجربه «با دیگران» و کار با ناصر ضمیری به قدری برای من شیرین بود که سطح توقعم را به طور کلی بسیار بالا برد و وقتی دیدم پروژه بعدی ام «تراژدی قاسم سبزی کار» به اندازه فیلم قبلی برای من مطلوب نیست، از آن انصراف دادم. ما برای «با دیگران» ۳۲ روز در مشهد کار کردیم و همه چیز بسیار حرفه ای برگزار شد. از دکوپاژ و میزانسن گرفته تا رفتار با گروه و منش و نوع شکل دهی به شخصیت طاهره.

وی افزود: این کاراکتر با همه سختی یک لذت وصف ناشدنی به من داد. پس از بازگشت به تهران به خاطر آن انرژی که برای کار صرف کرده بودم، یک ماه در بستر بیماری افتادم. در «با دیگران» هم مثل «به همین سادگی» نام کاراکترم طاهره است. به همین دلیل به کارگردان پیشنهاد دادم این اسم را عوض کنیم. من برای فیلم آقای میرکریمی با این اسم یک ارتباط عمیق برقرار کرده بودم و این نگرانی وجود داشت که به تکرار برسم. دست آخر اما به انتخاب نویسنده که کارگردان هم بود، احترام گذاشتم و طاهره را بازی کردم و اتفاقا نقش بسیار متفاوت و لذت بخش شد.

قاضیانی تاکید کرد: بعد از کاراکتری که در «به همین سادگی» تجربه کردم، هیچ پرسونای دیگری مثل طاهره «با دیگران» من را درگیر نکرد و امروز خیلی زیاد آن را دوست دارم. دغدغه‌های طاهره، دغدغه‌های یک روح متعالی و بزرگ بود که من شبیه او نیستم. این زن از طبقه متوسط و زحمتکش جامعه است . یک زن به شدت دانا و با فرزانگی خاص خود و دارای فداکاری که از طبقه روشنفکر نمی‌توان چنین ایثارگری را سراغ گرفت. حالا که کار تمام شده است من وجوهی از روح طاهره را به خودم اضافه کرده‌ام.

این بازیگر همچنین درباره کار کردن با کارگردانان جوان توضیح داد: عبارت فیلم اولی که برای کارگردانان جوان و خوش قریحه ما استفاده می‌شود، اصطلاح قشنگی نیست. همه ما یک روز کار اولی بودیم و این قاعده‌ای است که زمانی برای صاحب نامان نیز وجود داشت. بهتر است عبارت نخستین تجربه را جایگزین کنیم. ناصر ضمیری از مستندسازان به شدت معتبر و موفق ماست. زمانی من در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم پروین اعتصامی داور بودم و یادم است برای افتتاحیه یکی از مستندهای ایشان را دیدیم. هرچند آقای ضمیری جوایز داخلی و خارجی زیادی را کسب کرده، اما این تنها ملاک انتخاب من نبود. فیلمنامه‌اش را خواندم و دوست داشتم.

وی درباره دیگر تجربه های خود اضافه کرد: «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در جشنواره امسال به نمایش درمی‌آید. در «به تهران خوش آمدید» نقش یک راننده تاکسی را بازی کردم که آن هم خیلی شیرین بود. یک سکانس در فیلم شهاب حسینی بازی کردم. هفته آینده هم جلوی دوربین خواهم رفت برای فیلم «ما همه گناهکاریم» به کارگردانی حامد امرایی.

هنگامه قاضیانی در فیلم‌های سینمایی «سعادت آباد»، «من مادر هستم»، «روزهای زندگی» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>