سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب
در برنامه «هفت» عنوان شد/

علم‌الهدی: شورای صنفی نمایش مخاطبان را از سینما دور کرد

alam-alhoda

امیرحسین علم‌الهدی و سیدضیا هاشمی در میزگرد جمعه شب برنامه «هفت» درباره وضعیت سینما مناظره کردند.

امیرحسین علم‌الهدی و سیدضیا هاشمی در میزگرد جمعه شب برنامه «هفت» درباره وضعیت سینما مناظره کردند.

سوره سینما- بخش جنجالی برنامه «هفت» جمعه هشتم آذرماه به مناظره دو کارشناس سینما اختصاص داشت. سیدضیا هاشمی و امیرحسین علم الهدی که در یکی دو سال اخیر در دو طیف مختلف حضور داشته و همواره نسبت به دیدگاههای یکدیگر انتقاد داشته‌اند در بحثی جنجالی روبه روی هم نشستند. سیدضیا هاشمی که از آغازگران این مناظره بود در گفته های ابتدایی از تاریخ تاسیس این شورا گفت و ادامه داد: اکران تا سال ۷۱ در دست دولت بود وپس از این سال ما به عنوان تنها سندیکای تهیه کنندگی درکشور موفق شدیم برنامه ریزی اکران از روی جدول را از دولت بگیریم و در اختیار خود قرار دهیم  و در سال های اول به دلیل عدم تجربه با قرعه کشی این جدول را حفظ کردیم و پس از آن با آزمایش، خیلی موضوعات را تجربه کردیم. بنابراین با تجربه در همه زمینه های اکران در طی این سالیان به این نتیجه رسیدیم که برای دستاورد بهتر باید اکران را آزاد کنیم. در همین راستا تنها پیشنهاد هایی از جانب ما به سینما داران برای جدول بندی داده شده اما دخالت هرگز صورت نگرفته است.

وی اذعان داشت: مشکل اکران نیست مشکل به تولید و رانت ها و سرمایه های کلانی که در این حوزه وجود دارد باز می گردد و مانع آرامش سینما شده است. سینما باید سود آور باشد اما زمانی که بودجه بر عهده دولت است، دولت نظرهای خود را اعمال می کند.

امیرحسین علم الهدی از دیگر میهمانان میزگرد این هفته بود که به مخالفت با صحبت های هاشمی پرداخت و اظهار داشت: اینکه گفته می شود نه رانت و نه مشکلی در بخش اکران وجود دارد فراراز پاسخ گویی است. چرا که مشکلات در سه سال گذشته به قدری زیاد بوده که باید در حال حاضر به دستاورد های شورای صنفی بپردازیم. مشکلات سینمای ایران تولیدات بی رویه و تولیدات فاقد نگاه به حوزه اقتصادی و فرهنگی است، اما بیشترین مشکل متوجه اکران است.

علم الهدی ادامه داد: شما به عنوان شورای صنفی که سه سال مسئولیت داشتید دستاوردتان، دستاورد نا امید کننده است که دربحث آیینامه شورای صنفی و اتفاقاتی که بدنبال آن روی داد و حذف کانون کارگردانان و تک روی دوستانی چون شما دیده می شود.

وی از شاخص های این مدعا را تعداد مخاطب دانست و اظهار داشت: زمانی که آقای هاشمی شورای صنفی را در سال ۸۹ تحویل گرفت تقریبا ۱۱ میلیون نفر سینما می‌رفتند، در سال ۹۰ به ۱۴ میلیون نفر و ۹۱  حدود ۸.۵ و درسال ۹۲ به ۷ میلیون نفر رسید.

هاشمی در ادامه و در پایان گفته علم الهدی آمارهای وی را تکذیب کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>