سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آذر ۱۳۹۲ در ۹:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب
نظر سلحشور درباره توافق ژنو:

اوضاع فرهنگ خراب‌تر خواهد شد/ هر وقت آمریکا باغ سبز نشان دهد بدتر می‌شود

salahshoor

کارگردان سریال «یوسف پیامبر» توافق هسته‌ای ژنو را به نفع مسائل و فضای فرهنگی کشور ندانست.

کارگردان سریال «یوسف پیامبر» توافق هسته‌ای ژنو را به نفع مسائل و فضای فرهنگی کشور ندانست.

فرج‌الله سلحشور کارگردان، که از مدتها پیش درصدد ساخت سریال «موسی (ص)» است درباره وضعیت کنونی تولید این سریال به سوره سینما گفت: هنوز هیچ چشم انداز خاصی برای تولید این سریال مشخص نیست و صدا و سیما نیز نسبت به تولید آن هیچ اقدامی انجام نداده است. همانطور که بارها گفتم صدا و سیمای ما سال‌هاست که با الگوی سریال سازی غرب اداره می‌شود و ارتباطی با انقلاب ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که شما چطور صدا و سیما را انقلابی نمی‌دانید اما برای پخش از همین تلویزیون مدت‌هاست مشغول نگارش فیلمنامه سریال هستید؟ گفت: ما طبق وظیفه‌ای که خدای حضرت موسی (ص) بر دوشمان گذاشته همچنان نگارش فیلمنامه را ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا از کیفیت قابل توجهی برخوردار شود. اگر خدا خواست و خودش شرایط تولید آن را مهیا کرد، می‌سازیم اگر که نه هم گله‌ای نداریم.

سلحشور درباره توافق هسته‌ای ژنو۱+۵ و تاثیر آن در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گفت: قرار نیست درباره همه چیز نظر داشته باشم، من درباره مسائل سیاسی و اقتصادی صاحب نظر نیستم. اما مطمئنا فضای فرهنگی ما با این تفاهمات بدتر خواهد شد. تجربه ثابت کرده است هر گاه آمریکا باغ سبز به ما نشان داده و با او رفاقت کردیم اوضاع خراب شده است.

فرج الله سلحشور مجموعه‌های «مردان آنجلس»، «یوسف پیامبر» و «ایوب پیامبر» را کارگردانی کرده است.