سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب
فرجی در گفتگو با سوره سینما:

هفته آینده لیست سینماهای نمایش‌دهنده جشنواره فجر اعلام می‌شود

cinemaazadi

محمدرضا فرجی تأکید کرد هفته آینده لیست نهایی سینماهای نمایش‌دهنده جشنواره فجر اعلام می‌شود.

محمدرضا فرجی تأکید کرد هفته آینده لیست نهایی سینماهای نمایش‌دهنده جشنواره فجر اعلام می‌شود.

مدیر امور سینماهای نمایش‌دهنده جشنواره فیلم فجر درباره آخرین خبرهای سینماهای جشنواره به سوره سینما گفت: از ابتدا که این مسئولیت به من واگذار شد طبق سنوات گذشته کمیته‌ای تشکیل دادیم که صلاحیت و استاندارد کیفی سینماها را مورد بررسی قرار دهد. بنا به دستور دبیر جشنواره یکشنبه هفته آینده ۱۷ آذرماه باید لیست نهایی سینماهای نمایش‌دهنده اعلام شود. به تعداد خاصی نرسیده‌ایم مهم این است که سینماهایی را انتخاب کنیم که هم از نظر موقعیت جغرافیایی هم از لحاظ استاندارد پخش بهترین باشند. قطعا بهترین سینماها را برای تماشاگران جشنواره فجر امسالانتخاب می‌کنیم.

فرجی که چندین دوره مسئولیت امور سینماهای جشنواره فجر را بر عهده داشته افزود: همچنین سینماهایی در سطح استان تهران که حداکثر تا ۱۵ دی ماه در شرف افتتاح و بهره‌وری هستند می‌توانند متقاضی نمایش فیلم‌هی جشنواره باشند. با هماهنگی مؤسسه سینماشهر کل سالن‌های کشور به سیستم دیجیتال مجهز می‌شوند. وقتی سینماها را بازدید می‌کنیم و به آنها امتیاز نمایش فیلم‌های جشنواره تعلق می‌گیرد ممکن است ایراداتی هم به آنها وارد باشد مثلا از نظر صدا، کیفیت پخش، خرابی صندلی‌ها یا حتی سرویس بهداشتی مشکلاتی داشته باشند اما طبق مقررات جشنواره ملزم و متعهد به ترمیم آسیب‌ها می‌شوند.

محمدرضا فرجی در خصوص استفاده از تجربه سال‌های گذشته گفت: معمولا بعد از پایان جشنواره فیلم فجر جلسه‌ای را با بازرسان و کارشناسان جشنواره برگزار می‌کنیم و در آن گزارش دوستان از عملکرد سینماها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای سال بعد از آن استفاده می‌کنیم. امسال هم نتایج سال گذشته را مورد استفاده قرار دادیم. هر سال بخشی در جشنواره فیلم فجر به نام «بهترین‌ها» وجود دارد. مثل بهترین مدیر سینما، بهترین سینمای نمایش‌دهنده و … این بخش باعث رقابت مثبت سینماها خواهد شد. امسال هم برای رقابت سالم سینماها و ایجاد انگیزه مضاعف برای اینکه مشکلات تماشاگران را به حداقل برسانند برنامه‌های ویژه‌ای در نظر داریم که در روزهای آتی شرح آن را اعلام خواهیم کرد.