سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
امیررضا دوران به سوره سینما گفت:

میرکریمی تصویری بدیع از شهید دوران ارائه کرده است

amir-reza-doran

فرزند شهید عباس دوران پس از دیدن مستند داستانی «عباس» این فیلم را موفق‌تر از آثار دیگری که درباره این شهید ساخته شده دانست.

فرزند شهید عباس دوران پس از دیدن مستند داستانی «عباس» این فیلم را موفق‌تر از آثار دیگری که درباره این شهید ساخته شده دانست.

امیررضا دوران درباره فیلم مستند داستانی «عباس» از مجموعه «درسرزمین عشق» محصول حوزه هنری به کارگردانی سید رضا میرکریمی به سوره سینما گفت: در طی این سال‌ها آثار زیادی درباره شهید عباس دوران ساخته شده و ما اغلب آنها دیده‌ایم، اما فیلمی که آقای میرکریمی ساختند به لحاظ محتوا بسیار جذاب‌ و وفادارتر به زوایای شخصیتی این شهید است و وجه تمایز زیادی با دیگر آثار دارد . این فیلم با شکلی کاملا مستند، به لحاظ بصری و محتوایی بسیار بدیع و نو است. من از تماشای این فیلم بسیار لذت بردم و از ساخته شدن آن خرسندم.

وی درباره همکاری خانواده شهید عباس درباره تولید این پروژه گفت: مسئول تحقیق و پژوهش این فیلم مدت‌ها پیش به شیراز آمدند و با مادرم مصاحبه‌ای مفصل داشتند که از آن در بحث محتوایی فیلم استفاده کردند.

امیرضا دوران درباره اهمیت پرداختن فیلمسازان به شهدا و سعی در الگوسازی برای نسل جدید گفت: به جز شهید دوران شهدای بزرگ زیادی وجود دارند که زندگی، مرام و سلوک هر کدام می‌تواند برای نسل ما و نسل جدیدتر الگو باشند. امیدوارم فیلمسازان برای کشف تاثیرگذارترین داستان‌ها و شخصیت‌ها در زندگی این شهدا بیشتر کنکاش کنند و آنها را بر جامعه امروز منعکس کنند تا روح و اندیشه این شهدای ارزشمند در روزگار امروز جاری و باقی باشد.

اپیزود «عباس» از مجموعه «در سرزمین عشق» صبح روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۹۲ در سینما استقلال با حضور عوامل فیلم و مسئولان حوزه هنری و خانواده شهید عباس دوران نمایش خصوصی داشت. «عباس» بخشی از مستند «در سرزمین عشق» محصول حوزه هنری است که به کارگردانی سیدرضا میرکریمی ساخته می‌شود.


One thought on “میرکریمی تصویری بدیع از شهید دوران ارائه کرده است”

  1. Samin می‌گه:

    جناب آقای امیررضا دوران درود بر شما،
    روح پدرتان شاد، افتخار یک ملت به پدر شماست، با من تماس بگیرید، مطلب مهمی است که باید به عرض برسانم.
    بدرود

Comments are closed.