سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آذر ۱۳۹۲ در ۸:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب
رفائی:

«رویش» یک جریان فرهنگ‌ساز در فیلمسازی راه انداخت/ این چراغ خاموش نشود

javad-refayee

رئیس حوزه هنری استان خراسان مسیر جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را رو به پیش دانست و این جشنواره را در جهت جریان سازی فرهنگی موفق قلمداد کرد.

رئیس حوزه هنری استان خراسان مسیر جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را رو به پیش دانست و این جشنواره را در جهت جریان سازی فرهنگی موفق قلمداد کرد.

سید جواد رفائی درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌های مختلف فیلم کوتاه و مستند و تاثیر آن در روند فیلمسازی شهرستان‌ها به سوره سینما گفت: متاسفانه در عرصه فیلم کوتاه و مستند سازوکار توزیع و عرضه مناسب در ایران وجود ندارد، فیلمسازان این گونه سینمایی برای عرضه آثار خود همواره متکی به جشنواره‌ها هستند.

وی ادامه داد: انگیزه ساخت فیلم و ارائه به جشنواره‌ها و مورد ارزیابی قرار گرفتن اثر فیلمسازان جوان برایشان ایجاد انگیزه می‌کند. مطمئنا جشنواره‌ها هستند که فیلم کوتاه و مستند را پویا نگه می‌دارند.

رفائی درباره جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» و تاثیرو جایگاه آن چنین گفت: این جشنواره از سال ۸۴ که نخستین دوره آن برگزار شد و طی چند دوره خود توانست جایگاه ویژه‌ای را در زویدادهای سینمایی به دست آورد. نگاه متمرکز این جشنواره به آثار بامضامین دینی و اخلاقی سبب شد که یک جریان سازی فرهنگی در عرصه فیلم کوتاه و مستند ایجاد شود. بسیاری از فیلمسازان جوان که هم اکنون در سینمای بلند داستانی فعالیت دارند از جشنواره «رویش» کارشان را شروع کردند و مورد تشویق قرار گرفتند.

وی ادادمه داد: دوسالانه شدن این جشنواره که مسیری رو به پیش را داشت باعث می‌شود که در دراز مدت از ذهن و تقویم فیلمسازان بیرون بیاید که اتفاق خوبی نیست. اگر قرار باشد با دوسالانه شدن کیفیت جشنواره و آثار آن بالا برود باید هم اکنون فراخوان منتشر شود و دبیرخانه این جشنواره از همین الان برای برگزاری دوره بعد فعالیت کند نه اینکه دوماه مانده به دوره بعد تازه فعالیت شروع شود و دوسالانه «رویش» از برگزاری سالانه ضعیف‌تر عمل کند. امیدواریم این جشنواره با قوت و برنامه‌ریزی دقیق و هدفدار مسیر خود را ادامه دهد و چراغ این رویداد سینمایی خاموش نشود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>