سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب
ویژه برنامه‌های جشنواره فیلم 100/

کارگاه آموزشی مجتبی راعی در قم برگزار شد

100-Fest1

کارگاه فیلمسازی مجتبی راعی در قم برگزار شد.

کارگاه فیلمسازی مجتبی راعی در قم برگزار شد.

سوره سینما- نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای با همکاری حوزه هنری استان قم کارگاه فیلمسازی «از ایده تا فیلم‌نامه» را با حضور مجتبی راعی دوشنبه ۲۵ آذرماه در قم برگزار کرد. به گزارش ستاد خبری جشنواره، بهنام بهادری مسئول کمیته آموزش و هماهنگی فیلمسازان خارجی شرکت کننده در بخش بین الملل  گفت:  در این کارگاه ضمن نمایش منتخب فیلم‌های ادوار گذشته جشنواره بین‌المللی ۱۰۰ برای هنرجویان حاضر، مجتبی راعی در یک روند پرسش و پاسخی تجربیاتش را در عرصه فیلم‌سازی، روایت و داستان در اختیار هنرجویان قرار داد.

بهادری در خصوص سرفصل های ارائه شده در کارگاه  «از ایده تا فیلمنامه» اظهار داشت: ایده پردازی فیلم های خیلی کوتاه، چگونگی پرورش ایده ها، مضامین در فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای و کوتاه، چگونگی روایت موضوعی آثار خیلی کوتاه مواردی بودند که در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

وی در توضیح بیشتری عنوان داشت: در این کارگاه ضمن تماشای آثار ۱۰۰ ثانیه ای، هنرجویان با پیشنهادات خود اقدام به بازپرورش ایده های فیلم های پخش شده می کردند.

در این برنامه که توسط کمیته آموزش و کمیته استان های نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای برگزار شد، ۴۰ نفر ازفیلم‌سازان استان‌های تهران، مرکزی، اصفهان، قزوین، سمنان و قم حضور یافتند.این کارگاه ها با حضور اساتید هنر سینما قرار است در ۳ منطقه کشور برگزار شود و طی آن هنرمندان فیلمساز از استان های مجوار در این برنامه شرکت خواهند کرد.

بر این اساس استان بعدی انتخاب شده جهت برگزاری این کارگاه استان بوشهر خواهد بود. یادآور می شود مهلت ارسال آثار نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای تا ۱۷ دی ماه در نظر گرفته شده است، علاقمندان جهت اطلاع از شرایط حضور در جشنواره و ثبت اثر می توانند به وبگاه الکترونیکی www. 100fest.com مراجعه کنند.