سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب
محمدعلی سجادی به سوره سینما گفت:

بخش «نوعی تجربه» را پیشنهاد دادم/ «سیاوشان» به لحاظ تولیدی، سینمای بی‌چیز است

sajadi

کارگردان فیلم «سیاوشان» این اثر را بر مبنای فرمی تجربی و به لحاظ تولیدی بسیار کم هزینه و به تعبیری محصول سینمای بی‌چیز قلمداد کرد.

کارگردان فیلم «سیاوشان» این اثر را بر مبنای فرمی تجربی و به لحاظ تولیدی بسیار کم هزینه و به تعبیری محصول سینمای بی‌چیز قلمداد کرد.

محمد علی سجادی که با فیلم سینمایی «سیاوشان» در بخش نوعی تجربه در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در این باره به سوره سینما گفت: مدتی پیش به آقای رضاداد دبیر محترم جشنواره فجر و دیگر دوستان پیشنهاد دادم که فایلی طراحی شود تا فیلم‌هایی که از روند معمول سینما پیروی نمی‌کنند و به تعبیری به لحاظ فرم و محتوا تجربی محسوب می‌شوند و در شرایط کنونی اکران مجالی برای نمایش عمومی پیدا نمی‎کنند در ویترین فیلم فجر دیده شوند و مورد ارزیابی تماشاگران قرار بگیرند.

کارگردان فیلم سینمایی «رنگ شب» ادامه داد: «سیاوشان» با نگاهی تجربه‌گرا و با همیاری چند دوست جوان ساخته شده و به لحاظ تولیدی سینمای بی‌چیز محسوب می‌شود. ما بدون هیچ گونه حمایتی بر مبنای نمایشگاه نقاشی که مدتی پیش داشتم ساختار این فیلم را طراحی کردیم و فیلمبرداری آن را انجام دادیم. به لحاظ تولید دقیقا مانند جوانانی که فیلم اولشان را می‌سازند این فیلم را ساختم.

کارگردان فیلم سینمایی «جنایت» افزود: ایده این فیلم از دل نمایشگاه نقاشی بیرون آمده و تلفیقی از شعر، نقاشی، عکس و سینما است. به لحاظ روایتی به شدت آزاد است و محدود به یک روایت خطی نمی‌شود و ساختاری پازل گونه دارد. شمایل این نوع تجربه در فرم را پیش از این در فیلم سینمایی «گزل» انجام دادم و این فرم در ادامه روند قبلی برخی از فیلم‌هایم است که امیدوارم بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

محمدعلی سجادی فیلم‌های سینمایی «اثیری»، «شیفته»، «رنگ شب» و … را کارگردانی کرده است.