سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۷:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب
حامد بهداد:

اگر بازی‌ام را دوست نداری سرم فریاد بزن/ تمجید کریمی از بهداد

neshast-zendegi-1

حامد بهداد در نشست خبری فیلم «زندگی جای دیگری است» تأکید کرد در کارش بسیار به کارگردان متکی می‌شود.

حامد بهداد در نشست خبری فیلم «زندگی جای دیگری است» تأکید کرد در کارش بسیار به کارگردان متکی می‌شود.

نشست خبری فیلم «زندگی جای دیگری است» امروز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه با حضور منوچهر هادی کارگردان، امیر سیدزاده تهیه کننده، نیکی کریمی، حامد بهداد، یکتا ناصربازیگران فیلم،  جهانگیر میرشکاری صدابردار و مسعود سلامی فیلمبردار در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادی درباره فیلمش گفت: حرف اصلی فیلم من درگیر شدن با روزمرگی کاراکتر اصلی است. او در اثر روزمرگی بسیار بی تفاوت و بی عاطفه شده است و حتی شغل مهمی مثل احیای بیمارانی که به کما می‌روند برای او ارزش ندارد. این فیلم احتمالا در بیان مفاهیم انسانی موفق عمل کرده که توانسته در بخش بین‌الملل به نمایش دربیاید.

نیکی کریمی بازیگر این فیلم در پاسخ به سؤالی درباره تصویر زن‌های مطیع در این فیلم گفت: فکر نمی‌کنم هیچ کشوری به اندازه ایران اینقدر تصویر زن‌های مطیع و فداکار را در سینمایش تصویر کرده باشد. من در فیلم «سارا» بازی کردم. فیلمی که درباره زنی فداکار بود. اینگونه نیست که سینمای ایران نخواسته زن‌ها را مطیع نشان دهد. ضمن اینکه لزوما قرار نیست روی این مسئله تأکید داشته باشیم. یکی از علت‌هایی که در این فیلم بازی کردم علاوه بر فیلمنامه، گروه بسیار خوبش بود.

neshast-zendegi-2

مسعود سلامی فیلمبردار فیلم در صحبت‌هایش گفت: این دومین همکاری من با هادی بود. قطعا زبان یکدیگر را در این فیلم بهتر فهمیدیم. خواسته‌ای که از شما سینمایی‌نویس‌ها دارم این است کمک کنید فرهنگ دیجیتال را جا بیندازیم. این حق شما و سینمای ایران است که فیلم‌ها رنگ و نور خوبی داشته باشند.

یکتا ناصر دیگر بازیگر این فیلم در بخشی از صحبت‌هایش گفت: قبل از این فیلم بازی در نقشی مشابه با این کاراکتر بازی کرده بودم. ریسک بزرگی بود که این نقش را دوباره بازی کنم. این کاراکتر دیالوگ مهمی نداشت و کار خاصی هم انجام نمی‌داد بنابراین من به جزئیات نقش زیاد فکر کردم و سعی کردم به گونه‌ای متفاوت از «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» بازی‌اش کنم. وقتی حس می‌کنی با یک کارگردان مفاهمه خوبی داری سعی می‌کنی تجربه همکاری با او را تکرار کنی. من و آقای هادی در چند پروژه با هم  کار کردیم.

حامد بهداد بازیگر نقش اصلی «زندگی جای دیگریست» افزود: من در آستانه چهل سالگی به درک بیشتری از زندگی‌ رسیده‌ام و شاید این درک من را در اجرای این نقش موفق کرده. فیلمنامه را که خواندم حس کردم که آن را می‌شناسم.به تقسیم‌بندی درونگرا و برون‌گرا در شخصیت پردازی اعتقاد ندارم. این تقسیم‌بندی دمده شده و بازیگر با گستره‌ای وسیع‌تر از این تقسیم‌بندی رو به روست. یک رنگ آمیزی وسیع‌تر که دوست دارم به آن اشاره کنید و از این تقسیم‌بندی‌های محدود فاصله بگیرید.

وی ادامه داد: خود نقش به شما می‌گوید چه کنید. بازیگر چشمش به کارگردان است. من به هادی می‌گفتم که اگر بازی‌ام را دوست نداری سرم فریاد بزن. به من بگو کجا ایستاده‌ام. هیچ وقت برای تماشاگر بازی نمی‌کنم وقتی کارگردان را راضی کنی تماشاگر هم راضی خواهد شد. نیکی کریمی بعد از دیدن فیلم به من گفت: حامد معجزه‌ای که در بازیگری به دنبالش هستی اینجا اتفاق افتاده است. خوشحال می‌شوم اگر این قدر موفق بوده باشم. شانس آوردم این نقش را بازی کردم. هر پلانی که بازی می‌کردم حس می‌کردم انگار آدم دیگری بودم. من یک غبارم در این دنیا که به زودی پراکنده‌تر خواهم شد.

نیکی کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بازی نکردن خیلی سخت است. با بازیگری که بازی می‌کند مشکل دارم. سلیقه من در بازیگری بازی نکردن است. همه می‌توانند بازی کنند اما بازی نکردن است که بازیگر را متمایز می‌کند. حامد بهداد در این فیلم بازی نکرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>