سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

مجیدی از فیلمبردار «محمد (ص)» گفت/ استرارو خستگی‌ناپذیر است

majidi

مجید مجیدی از همکاری با ویتوریو استرارو فیلمبردار ایتالیایی پروژه «محمد(ص)» ابراز خرسندی کرد.

مجید مجیدی از همکاری با ویتوریو استرارو فیلمبردار ایتالیایی پروژه «محمد(ص)» ابراز خرسندی کرد.
سوره سینما- مهر نوشت:  مجید مجیدی در کارگاه آموزشی هنر فیلمبرداری از حضور ویتوریو استرارو در این کارگاه که شامگاه یکشنبه ۱۳ بهمن ماه در خانه هنرمندان برگزار شد، تشکر و عنوان کرد: در مورد استرارو می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد زیرا او تنها یک سینماتوگراف نیست او در وهله اول فیلسوف و یک شاعر و یک نقاش است و از همه اینها بزرگتر یک انسان است بزرگی او به این جهت است که هیچ وقت سایه عظمت نامش روی کار او نیفتاد بلکه تنها سایه بزرگی خودش بود که برای گروه مثل یک پدر همیشه همه چیز را همراهی می‌کرد و نسبت به کارش تعهد ویژه ای نشان می داد.

این کارگردان سینمای ایران با اشاره به ویژگی های این فیلمبردار عنوان کرد: استرارو همیشه پیشنهاددهنده بود و هیچ‌‌گاه نظر خودش را تحمیل نمی‌کرد. او با صبوری نسبت به همه پدیده‌های کار برخورد می‌کرد. یکی از عادت‌های او این بود که نسبت به هر صحنه‌ای که قرار بود فیلمبرداری شود در شب قبل از فیلمبرداری به همراه گروه، نور را چک می‌کرد و سکانس ها را اتود می‌زد.

کارگردان فیلم «بید مجنون» اضافه کرد: درباره نورپردازی های ویتوریو هم می توان یک کتاب نوشت، طراحی‌ها و همچنین فناوری و تکنیک او بسیار خوب است. گاهی اوقات در بعضی از صحنه‌ها هنگامی که احساس می‌کردم آن صحنه حسش در نمی‌آید با او صحبت می‌کردم و مساله را به او می گفتم، استرارو نه تنها عصبانی نمی‌شد بلکه تشکر هم می‌کرد و به سرعت آن تغییر را در کار ایجاد می‌کرد. به شکلی که مرا راضی می کرد.

مجیدی در ادامه درباره تعامل خود با این فیلمبردار عنوان کرد: ما به لحاظ تکنیک کاری تعامل خوبی با هم داشتیم روزهای اولی که من با استرارو صحبت می کردم یک فلیمنامه حدود ۱۶۰ صفحه ای به او دادم و بعد دیدم یک روز او با سه تا زونکن پیش من آمد و من دیدم راجع به هر صفحه فیلمنامه چندین نقاشی و ایده و تصاویر لوکشین و کانسپت … دارد. که آنها خیلی به من ایده دارد در واقع استرارو راه تعامل با کارگردان و باقی گروه را باز می کرد.

کارگردان فیلم «بچه های آسمان» همچنین با اشاره به خاطره ای بیان کرد: زمانی که استرارو به ایران آمد کت و شلوار شیکی به تن داشت و من با خود فکر کردم که چطور می توانم او را با این تیپ و لباسها به بیابانها و کویرها ببریم بنابراین سعی می کردیم تا جایی که می شود راه را با ماشین برویم اما خود استرارو به ما گفت که می خواهد پیاده مسیر را طی کند و آن روز مناطق زیادی بود که از ما می خواست به سمت آنها برویم و کار را به جایی رساند که روز بعد کفشهایش پاره شد. آن زمان هنگامی که بچه‌ها تلاش این فیلمبردار را دیدند ترسیدند و به من گفتند مارادونا را رها کن. استرارو یک تلاش خستگی ناپذیر داشت تنها چند روز پیش آمد که بعد از زمانی که آفیش ما ساعت ۸ صبح است او بعد از ۸ برسد که در آن زمانها هم مشکل از ماشین بود که پنچر می شد و یا تاخیر داشت و بعد استرارو با من تماس می گرفت و عذرخواهی می کرد.

کارگردان فیلم «محمد» (ص) در پایان عنوان کرد: برای اولین بار در طول تاریخ کاریم همه چیز از طرف تیم فیلمبردار آماده بود حتی بسیاری به من می‌گفتند که تو چرا این قدر خوش اخلاق هستید زیرا استرارو شرایط آرامی را برای کار فراهم کرده بود. علیرضا رضاداد، ساعد نیکذات، علیرضا شجاع نوری،محمود بهرازنیا، بابک کریمی، محمدرضا سکوت، محمد آلادپوش، نازنین مفخم، اکبر عالمی، مهرداد اسکویی، فرشاد محمدی، علی لقمانی، رضا جلالی، شاپور پورامین از جمله مهمانان حاضر در این کارگاه بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>