سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب
همه ما برای این فیلم دعوت شدیم/

صحبت‌های مجید مجیدی درباره فیلمبردار فیلم «محمد (ص)»

Majidi

مجید مجیدی فیلمبردار فیلم سینمایی «محمد (ص) » را شاعر و فیلسوف دانست.

مجید مجیدی فیلمبردار فیلم سینمایی «محمد (ص) » را شاعر و فیلسوف دانست.

سوره سینما- این کارگردان در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر و در تجلیل از مقام حرفه‌ای و شخصیت و منش ویتوریو استورارو گفت: صحبت کردن درباره ویتوریو کار سختی است. نه به این جهت که افتخارات بزرگی به دست آورده و جایزه‌های رنگارنگی در کلکسیون خود دارد، بلکه درباره معرفت و شان درونی او حرف زدن سخت است. او در واقع او یک فیلسوف و شاعر است و بزرگ منشی او در این پروژه همراه ما بود.

مجیدی درباره پروسه همکاری با این فیلمبردار توضیح داد: وقتی کارهای او را دنبال کردم دیدم شاید تنها کسی که بتواند این پروژه را انجام دهد او باشد. بعد فکر کردیم او را از کجا پیدا کنیم و مساله بعدی این بود کسی که متعلق به فرهنگ دیگر است چگونه می توان با فرهنگ ما تطبیق داد.

وی افزود: برای پیدا کردن او از طریق آژانس پیگیری کردیم. او بعد از یک هفته رزومه خود را فرستاد که این از ادب، معرفت و شخصیت او بود. بلافاصله جواب دادم و گفتم که خوشحال می‌شوم که شما در این پروژه باشید. فردای آن روز ایمیلی دریافت کردم که اول آن نام الله بود. با او ملاقات کردم و درباره مسایل مختلف حرف زدیم. ویتورو گفت فکر کن که من دعوت شده‌ام، گفتم همه ما دعوت شده‌ایم ولی دوست دارم بدانم کارت دعوت شما چطور به دستتان رسید.

آیین اختتامیه بخش بین الملل سی و دومین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه شنبه ۱۵ بهمن ماه برگزار شد و فیلم سینمایی «مهمان داریم» محصول حوزه هنری سیمرغ بلورین بهترین فیلم آسیایی این دوره را دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>