سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۹ ق.ظ چاپ مطلب
در حاشیه اختتامیه جشنواره فجر-2/

شوخی رامبد جوان با رضا عطاران/ تقدیر ایوبی از رضاداد

fajr-havashi-2

شوخی رامبد جوان با هومن سیدی و رضا عطاران از بخش‌های جذاب اختتامیه بود.

شوخی رامبد جوان با هومن سیدی و رضا عطاران از بخش‌های جذاب اختتامیه بود.

سوره سینما- در این بخش از برنامه علیرضا قربانی سه قطعه اجرا کرد. که یکی از آنها با تصاویری از درگذشتگان سینمای ایران همراه بود. جمعیت روی عکس زنده یاد عسل بدیعی بیش از دیگران تشویق کردند. پخش تیزری از سینماگران که درباره امید و شور و شوق در سینمای ایران صحبت می کردند بخش دیگری از مراسم بود. میترا حجار، مسعود رایگان، صابر ابر، مهناز افشار، جواد عزتی و … در این تصاویر حضور داشتند.

محمدرضا شهیدی فر پس از پخش این تیزر از حضور جانبازان در مراسم اختتامیه سخن گفت و از حاضران خواست ایستاده این عزیزان را تشویق کنند. حاضران به احترام ایستادند و سالن اصلی برج میلاد در ستایش مردان روزهای سخت غرق در افتخار شد.

حجت الله ایوبی رییس خوشروی سازمان سینمایی که روی سن رفت با خنده گفت: اجازه بدهید حالا که اینجا آمدهام چند جمله بگویم. این روزهای خوب و جشن پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می گویم. من ۵ ماه است در خدمت شما هستم. حالا می فهمم که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها. اعتدال نیاز به گذشت و فروتنی دارد. معتدل بودن پروژه ای سنگین است. امید یک فرایند و پروسه است. فیلم های این جشنواره نشان داد که سینماگر ایرانی امیدوار بوده و امیدوار است. در این دوره با وجود مصائب و سختی ها فیلم هایی ساخته شده که باید قدرشان را بدانیم. واژه های زیبا برایشان به کار ببریم.

رییس سازمان سینمایی با اهدای یک تابلوی خوشنویسی زیبا که به سلیقه خود خریده از دبیر جشنواره سی و دوم تشکر کرد. ایوبی گفت: این خط از استاد حیدری است. شهیدی فر گفت: این هدیه اعلام خبر دبیری آقای رضاداد در سال آینده هم هست و ایوبی گفت: بله. رضاداد که روی سن رفت گفت: من خبری از این بخش برنامه نداشتم. به خانواده ام قول داده ام این آخرین دوره ای باشد که من دبیر هستم. اگر آنها اجازه دادند در خدمتتان هستم.

تیزر دوم درباره امیدواری در جامعه سینمایی پخش شد و پس از آن داوران بخش سودای سیمرغ معرفی شدند. حضار روی تصاویر فرامرز قریبیان و پرویز شهبازی تشویق بیشتری کردند. در این بخش یک داور همراه چهره ای سینمایی روی سن آمد. اتفاقی که پیشتر در جشن خانه سینما انجام می شد.

فرهاد توحیدی و هومن سیدی برای اهدای جایزه بهترین جلوه ویژه بصری روی سن رفتند. سیدی گفت: لطفا بیشتر تشویق کنید. این اولین بار است که دو سینماگر اهل رشت با هم روی سن می روند.

سیدهادی اسلامی که سیمرغ بلورین بهترین جلوه ویژه بصری را برای «چ» دریافت کرد گفت: من چند تشکر دارم. از هیات داوران و خانواده ام و همکارانم در تولید این پروژه و همچنین از ابراهیم حاتمی کیا که به جوانان ایرانی اعتماد کرد.

ابراهیم حاتمی کیا غایب بزرگ اختتامیه بود. در نبود او هر بار که نام نامزدی از فیلم «چ» عنوان می شد حاضران با دست زدن ممتد ابراز احساسات می کردند.

در بخش بهترین چهره پردازی، محمد داوودی و رامبد جوان روی سن رفتند. رامبد جوان به دلیل ابراز احساسات حاضران چند بار به جهت های مختلف تعظیم کرد و زمانی که روی سن آمد گفت: ببخشید که قوز کرده ام. او زمانی که می خواست نام برنده این بخش را بخواند گفت: کاغذ نیست. کسی نباید از سالن خارج بشود. جوان بعد با کمی تاخیر نام هومن سیدی را صدا کرد و سیدی از پشت یقه جوان پاکت را بیرون آورد. رامبد جوان پاکت را نشان داد و گفت: برای همین قوز کرده بودم!

محسن دارسنج که برای «همه چیز برای فروش» دیپلم افتخار دریافت کرد از خانواده، داوران و امیر ثقفی تشکر کرد و گفت: آقای وزیر ۸۰ درصد سینماگران مستاجر هستند. فکری به حال ما بکنید.

رامبد جوان برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی باز هم شوخی قبلی را تکرار کرد. این بار او نام رضا عطاران را صدا زد. عطاران روی سن رفت و حاضران بی وقفه چند دقیقه او را تشویق کردند. پاکت در کلاه عطاران مخفی شده بود. این شوخی ها فضای ملال آور اختتامیه را کمی تعدیل کرد.