سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

رضایت کارگردان «سایه روشن» از واکنش مخاطبان به فیلم

saye-roshan2

فرزاد موتمن تأکید کرد «سایه روشن» می‌تواند در جذب مخاطب ویژه خود موفق باشد.

فرزاد موتمن تأکید کرد «سایه روشن» می‌تواند در جذب مخاطب ویژه خود موفق باشد.

موتمن به سوره سینما گفت: «سایه روشن» اکران محدودی در جشنواره داشت، اما در همان چند نوبت نمایش به واقعیتی پی بردم. این فیلم مخاطبان دو پاره‌ای دارد. یعنی عده ای بسیار فیلم را دوست دارند و عده ای دیگر اصلا با آن ارتباط برقرار نکرده‌اند. حسن این ویژگی این است که بین گروه مخالف و موافق، بحث ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نحوه نمایش فیلمش در جشنواره رضایت بخش بوده توضیح داد: من و دیگر دوستانی که در بخش نوعی تجربه فیلم داشتیم، بیانیه ای را در راستای اعتراض به این موضوع که فیلم‌ها را در سالن های بسیار کوچک نمایش دادند، امضا کردیم که در روزنامه ها و سایت ها هم منتشر شد.

این کارگردان ادامه داد: در مورد فیلم خودم می‌خواهم تاکید کنم علی رغم پیش بینی هیأت انتخاب که می گفتند این فیلم با هیچکس ارتباط برقرار نمی‌کند و ما آن را در بخش نوعی تجربه قرار می دهیم، واکنش ها نشان داد که اتفاقا خیلی خوب جایگاه خود را برای مخاطب خاص خودش پیدا می کند.

موتمن همچنین افزود: روز دوشنبه بیست و هشت بهمن، کیوان کثیریان شرایط نمایش فیلم در سینما تک خانه هنرمندان را فراهم کرد. سالن تقریبا پر بود. جمعیت نشست و کسی بیرون نرفت. پس از نمایش فیلم هم حد اقل بیست – سی نفر آمدند با من صحبت کردند. البته من قیافه هایی را هم می دیدم که دارند با بهت از سالن بیرون می‌روند و احتمالا داشتند با خودشان می گفتند چه دیدیم؟

کارگردان «صداها» ادامه داد: برای چنین فیلمی دریافت چنین بازخورهایی خیلی طبیعی است. هرچند که تولید این فیلم مرا خسته کرد، اما این به آن معنی نیست که دیگر در این سبک فیلم نسازم. تنها باید بگویم برای کار بعدی حتما بیشتر به واقع گرایی نزدیک می شوم. یعنی اجتماعی تر و ملموس تر نیز خواهد بود.

این کارگردان درباره برنامه های آینده خود گفت: تعدادی فیلمنامه به دستم رسیده و یک قصه هست که یک سال است روی آن کار می کنم. مشکل اینجاست که قدری از سلامتی جسمی دور مانده ام. با بهتر شدن اوضاع ساخت فیلم تازه ام را آغاز خواهم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>