سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۹:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب
رضا سعیدی‌پور:

فروش ۵ میلیارد تومانی سینما آزادی در سال ۹۳/ پیش‌بینی پرفروش‌های سال آینده ساده نیست

saeedi-poor

مدیر پردیس سینمایی آزادی فروش ۵ میلیاردی را برای این سینما در سال ۹۳ پیش‌بینی کرد.

مدیر پردیس سینمایی آزادی فروش ۵ میلیاردی را برای این سینما در سال ۹۳ پیش‌بینی کرد.

رضا سعیدی‌پور به سوره سینما گفت: در سال ۹۲ بیشترین فروش در سینما آزادی متعلق به فیلم «هیس!» ساخته پوران درخشنده بود. فیلم‌های «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری و «گذشته» ساخته اصغر فرهادی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.  در سال ۹۳ قرار است قیمت بلیت تغییر کند و بر همین اساس فروش رقمی بیشتری را پیش بینی می‌کنم. در سال جدید چند فیلم پرفروش خواهیم داشت که حتی رسانه‌ای‌ها آنها را ندیده‌اند. «شهر موشها ۲» و فیلمی که عطاران و منیژه حکمت می‌سازند نمونه‌ای از این فیلم‌ها است. علاوه بر آن، جشنواره سی و دوم فیلم‌های خوبی داشت که برای نوروز پیش رو تنها چند مورد از آنها روی پرده رفته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نظر عده‌ای از منتقدان اکران ۹۳ نگران کننده است، توضیح داد: من با این نگاه موافق نیستم که فیلم‌هایی که در جشنواره دیدیم متعلق به سینمای بدنه نباشند. از نگاه یک سینمادار حرف می زنم و این اظهار نظر تفاوت دارد با آنچه ممکن است به ذهن یک خبرنگار سینمایی یا منتقد برسد. خیلی اوقات پیش بینی‌هایی مبتنی بر جشنواره درست از کار در نمی‌آیند. برای مثال همه فکر می‌کردند «خط ویژه» فروش بسیار خوبی را تجربه کند اما در همین چند هفته دیدیم که اینطور نشد. از دید ما «آراش غلیظ» هم پر فروش می‌شود، اما باید دید در حقیقت ماجرا چگونه رقم می خورد.

مدیر سینما آزادی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ فروش چهار و نیم میلیاردی برای سینما آزادی رقم خورده توضیح داد: من بسیار امیدوارم در سال ۹۳ فروش سینمای ما به ۵ میلیارد تومان برسد.  فروش کل سینماهای تهران در سال ۹۲ چیزی حدود ۳۷ میلیارد بوده که بیشتر از ۱۰ درصد آن مربوط به سینما آزادی است. امسال در بهمن و اسفندماه به خاطر ابتکار شورای صنفی فروش خوبی را تجربه کردیم و امیدوارم سال آینده نیز این استقبال تکرار شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>