سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ فروردین ۱۳۹۳ در ۹:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب

تلاش سجادی حسینی برای اکران «شب، بیرون» در سال ۹۳

kaveh-sajadi

کاوه سجادی حسینی تأکید کرد تلاش می‌کند فیلم «شب، بیرون» را در طول سال ۹۳ روی پرده بیاورد.

کاوه سجادی حسینی تأکید کرد تلاش می‌کند فیلم «شب، بیرون» را در طول سال ۹۳ روی پرده بیاورد.

سجادی حسینی به سوره سینما گفت: فیلمبرداری جدیدترین پروژه ام با نام «ضد نور» اسفند ۹۲ در شمال کشور به پایان رسید و الان در مرحله لابراتوآر قرار دارد و به زودی وارد تدوین می‌شویم. خوشحالم که این فیلم را به شیوه نگاتیو فیلمبرداری کردم، هرچند که سختی  زیادی داشت. برای صرفه جویی در مصرف، مجبور بودیم با کمترین اشتباه و پایین ترین میزان برداشت کار کنیم. با این حال از نتیجه کارم راضی هستم. هر لذتی در پی تحمل نوعی استرس حاصل می شود و من هم چنین حس‌های متضادی را تجربه کردم. در طول کار تلاش کردیم با تمرین های زیاد قبل از ضبط، از بریز و بپاش پرهیز داشته باشیم و یک تولید استاندارد در سطح متعارف را پشت سر بگذاریم.

وی در پاسخ به این سوال که برای سال ۹۳ چه برنامه ای دارد بیان داشت: مهم ترین دغدغه ای که این روزها دارم گرفتن پروانه نمایش «شب، بیرون» است. این فیلم در جشنواره سی و دوم در بخش نوعی تجربه حاضر بود. پس از آن تلاش می‌کنم «ضدنور» را با کیفیت مطلوبی آماده کنم تا در جشنواره امسال حضور داشته باشد. فکرهای تازه ای در سر دارم و شاید خیلی از آنها به سینمای مخاطب خاص مربوط باشد. همچنان به این نوع از فیلمسازی علاقه مندم و خوشحال می‌شوم اگر دغدغه مسوولان سینمایی هم باشد. باید تأکید کنم البته با این نوع از دسته بندی‌ها چندان موافق نیستم. شاید از این نظر که ژانر کاری من را به عنوان فیلمساز مشخص می‌کند، خوشایند باشد، اما باید به تصور و برداشت مخاطب از این عناوین هم فکر کرد.

سجادی حسینی تصریح کرد: این خود ما هستیم که ذائقه تماشاگر را بالا می بریم. باید مخاطب عام را در سطوح بالاتر سینمایی دخیل کرد و کمک کرد که ذائقه اش بهتر باشد. عامه جامعه ما مثل همه جای دنیا تحت تاثیر قدرتمند تلویزیون هستند و یکی از وظایف این رسانه ساده گویی و همه فهمی است. این به خودی خود بد نیست، اما باید مراقب باشیم ساده پسندی مخاطب، ذائقه سینمایی و حرفه ای او را تنزل ندهد و بداند که می توان فیلم هایی از جنس دیگر را هم تماشا کرد و دوست داشت. در همین راستا اگر می‌خواهیم نسبت به اکران فیلم‌های به قولی مخاطب خاص حرکتی انجام دهیم،  خوب است دیگر با سالن های تک سانس و نمایش های محدود سر و ته ماجرا را بهم نرسانیم و تخصصی تر عمل کنیم.

کاوه سجادی حسینی فیلم «شب بیرون» را در سال ۹۲ ساخت و دومین اثرش با نام «ضد نور» را امسال به پایان می‌رساند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>