سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

«فرود» در انتظار حمایت دولتی/ نقاشی‌هایم بعد از مرگم کشف می‌شوند

sajadi

محمدعلی سجادی همچنان در انتظار حمایت دولتی از تولید فیلم سینمایی «فرود» است.

محمدعلی سجادی همچنان در انتظار حمایت دولتی از تولید فیلم سینمایی «فرود» است.

سجادی در رابطه با ساخت و تولید فیلم سینمایی «فرود» که به داستان فرود سیاوش در شاهنامه اشاره دارد به خبرنگار سوره سینما گفت: هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است. من با آقای ایوبی هم دراین باره صحبت کردم اما متاسفانه تا الان شرایط تغییری نکرده است. این فیلم پروژه سنگینی است و همیاری دوستان را می طلبد. در زمان دولت پیش منتظر بودیم با تغییراتی که در حوزه فرهنگ رخ می دهد به نتایجی برسیم اما هنوز خبری نیست.

مولف کتاب هایی چون «داغستان»، «گفت و شنود» و « حلقه‌ گم‌شده» در رابطه با فعالیت های نوشتاری خود گفت: من سه رمان نوشته شده دارم که سال‌هاست منتظر انتشارشان هستم. «حیرانی» ۱۰ سال است که در دست دوستان مانده ولی تایید نشده  «جهی و شاعر و باقی قضایا» و «قاتل دوهزار جلدی» نیز ۴ سال است که در شرایط مشابه به سر می برند. قرار بود این سه رمان در نمایشگاه کتاب امسال منتشر شوند اما هنوز که خبری نیست.

وی همچنین در رابطه با نمایشگاه مجموعه نقاشی‌های خود افزود: شرایطی که در حوزه فرهنگ و هنر کشور حاکم است همه انگیزه را از ما می‌گیرد. از منظر بیرونی هنرمند خوب یک هنرمند مرده است. قطعا نقاشی های من هم بعد از مرگ کشف و دیده خواهد شد. با این اوصاف قرار است اردیبهشت نمایشگاهی در خانه هنرمندان برپا کنیم که امیدوارم به نتیجه برسد.

محمدعلی سجادی فیلم‌های سینمایی «اثیری»، «رنگ شب»، «شیفته»، «مخمصه»، «جنایت» و … را کارگردانی کرده است.