سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۳۹۳ در ۱:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

«مشرف به کوچه‌های بی‌نام» درباره دختران ساخته می‌شود

hatef-alimardani

هاتف علیمردانی در فیلم جدید خود به سراغ دختران جوان رفته و به آسیب شناسی مشکلات آنان می‌پردازد.

هاتف علیمردانی در فیلم جدید خود به سراغ دختران جوان رفته و به آسیب شناسی مشکلات آنان می‌پردازد.

علیمردانی به سوره سینما گفت: تفاوت اساسی «مشرف به کوچه های بی نام» با دو فیلم قبلی ام این است که از بازیگران حرفه ای بیشتری استفاده می کنم، اما به رسم همیشه قرار است عده ای از چهره های جوان و جدید را به سینما معرفی کنم و این بار این فرصت به دختران جوان داده شده است. من در «به خاطر پونه» تنها از دو چهره حرفه ای یعنی فرهاد اصلانی و هانیه توسلی استفاده کردم و بقیه بازیگران همگی چهره های جدید بودند. این اتفاق در «مردن به وقت شهریور» نیز به شکل جدی تری دنبال شد تا حدی که یکی از بازیگرانم کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگری مرد شد. همین که صبا گرگین پور در کنار کسانی چون اکبر عبدی، فرهاد اصلانی و بابک حمیدیان قرار گرفت، یعنی من رسالت خودم را انجام داده ام.

وی افزود: در فیلم جدیدم نقش اصلی را دختری بازی می کند که در «مردن به وقت شهریور» در اندازه چند سکانس دیده شد. او و چند نفر دیگر از میان هنرجویان بازیگری آموزشگاه های مختلف و یا کسانی که قبلا تجربه بازیگری داشتند، انتخاب شدند. برای آنان ورک شاپ‌هایی تدارک دیدیم تا کاملا جنس بازی مورد نظرمان را پیدا کنند و حالا که خیال مان از بابت این دسته از بازیگران پروژه راحت شده با فراغ بال در جستجوی بازیگران حرفه ای هستیم تا فیلم را به زودی کلید بزنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلم جدید او فیلمی زنانه خواهد بود بیان داشت: نمی توان گفت که «مشرف به کوچه های بی‌نام» فیلمی منحصرا مربوط به گروهی خاص باشد چون ما اساسا قصه خانواده را تعریف می کنیم. شاید بهتر باشد بگوییم این فیلم بسیار در دنیای زنانه کنکاش می کند و سعی دارد جهان آنان را کشف کند. جهان دخترانی که قرار است در آینده مادران این سرزمین باشند. برای دستیابی به این فضا من ۴ ماه است که دارم با بانوانی نشست و برخاست می کنم و البته هر لحظه بیشتر پی به پیچیدگید هایشان می برم.

کارگردان «به خاطر پونه» همچنین گفت: عنصر عشق در فیلم جدید تا حد زیادی پررنگ است و چند قشر مختلف جامعه را با همین بهانه بررسی می کند. مسئله ارتباطات جدید و جنگ بین سنت و مدرنیته نیز یکی از مسائلی است که روی آن دست گذاشته ام. در این پروژه از سینمای لوباجت دور شده ام و در حقیقت یک پروداکشن سنگین داریم. این فیلم، پنجمین ساخته من به حساب می آید و همچنین سومین درام خانوادگی. در آثار قبلی در حال کسب تجربه بودم. تجربه هایی که شاید برایم گران هم تمام شد. این بار اما قرار است به گونه ای کار کنم که گویی دارم اولین فیلم سینمایی ام را می سازم.

هاتف علیمردانی در پایان تأکید کرد: بازیگران جوانم را به شیوه ای کاملا دموکراتیک و بر اساس توانایی آنان انتخاب کردم. دخترانی در فاصله سنی ۱۶ تا ۲۵ سال مورد آزمایش ما قرار گرفتند و جمعی که الان در حال تمرین هستند از نگاه من بهترین اند به ویژه آن بازیگری که ابتدا عرض کردم غیر از فیلم ما در نقش اول دو پروژه دیگر نیز حضور خواهد داشت. اصرار دارم بر اینکه در حین نوشتن فیلمنامه بازیگرانم را بشناسم چون بار دراماتیک کار اضافه می شود و شناخت مرا نیز عمیق تر می کند.

هاتف علیمردانی کارگردانی فیلم های «به خاطر پونه» و «مردن به وقت شهریور» را در کارنامه دارد و این روزها مرحله پیش تولید فیلم جدید او با نام «مشرف به کوچه‌های بی‌نام» طی می شود.