سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

جای خالی سینما در قم/ انگیزه فیلمسازی جوان‌ها را تقویت کنیم

vahdi-faraji

وحید فرجی رییس حوزه هنری قم سینما نداشتن حوزه هنری این استان را به عنوان یک کمبود مهم قلمداد کرد.

وحید فرجی رییس حوزه هنری قم سینما نداشتن حوزه هنری این استان را به عنوان یک کمبود مهم قلمداد کرد.

فرجی به سوره سینما گفت: متأسفانه حوزه هنری استان قم سینما ندارد و این در حالی است که این استان استعدادهای زیادی در زمینه فیلمسازی دارد. بچه‌ها فیلم کوتاه می‌سازند، اما این امکان فراهم نیست که در سینمایی به نمایش در بیاید و چنین مسائلی انگیزه‌ها را از بین می‌برد. این کمبود، چیزی نیست که ما  نسبت به آن بی‌توجه باشیم و در تلاش هستیم رفع شود.

وی افزود:  سیاست گذاری‌های مربوط به فیلم کوتاه در رابطه با سبک زندگی، شعار سال، خانواده و … به ما ابلاغ شده و ما برنامه ریزی هایمان را در همین راستا انجام داده‌ایم. موضوع مهم اینجاست که نباید بگذاریم فیلم‌‌های کوتاه هنرمندان قمی صرفا برای چند نفر معدود به نمایش در بیاید و بعد هم بایگانی شود. باید برای رفع این مشکل فکری کرد و اگر نیاز به برنامه بلند مدت است، می‌توان چاره دیگری اندیشید.

رییس حوزه هنری استان قم اضافه کرد: می‌توان این فیلمسازهای جوان را به تلویزیون دعوت کرد یا اینکه کارهایشان را به جای آنونس، قبل از فیلم های سینمایی پخش کرد. به این ترتیب برای جوان‌ها انگیزه ایجاد می شود و می توانیم شاهد کارهای بهتری از آنان باشیم. البته تنها گروه سنی جوان نیست که نیاز به حمایت دارد. مدتی پیش در جشنواره بسیج ازفیلمنامه آقای مراد نظری، رییس سابق حوزه هنری استان خوزستان، در جشنواره بسیج تهران تقدیر شد. فیلم ایشان با موضوع اعتکاف کار خوبی از آب در آمده و حیف است اگر فرصت دیده شدن پیدا نکند.

وحید فرجی در پاسخ به این سوال که حوزه هنری استان قم چه میزان در آشنایی قشر روحانیت با سینما نقش داشته، بیان داشت: جشنواره هنر آسمانی، جشنواره‌ای ویژه برای طلاب سراسر کشور است و دبیرخانه و هیأت امنایی دارد که شامل حوزه علمیه، مدیریت حوزه هنری کل استان تهران، دفتر سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز پژوهش‌های سازمان صدا و سیما است. حوزه هنری استان ما نیز زیر نظر این هیأت امنا فعالیت می‌کنند و همه ما در تلاشیم میزان ارتباط روحانیون با هنر را روز به روز افزایش  دهیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>