سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۹:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

به جبهه هنری قوی علیه دشمنان نیازمندیم/ اکران فیلم‌های جشنواره مقاومت در هفت کشور

khazayee

دبیر جشنواره فیلم مقاومت تاکید کرد مبارزه فرهنگی علیه هجوم بیگانه یکی از راههای ایستادگی دربرابر فشارها است.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت تاکید کرد مبارزه فرهنگی علیه هجوم بیگانه یکی از راههای ایستادگی دربرابر فشارها است.

نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت یکشنبه شب هفتم اردیبهشت ماه در محل لانه جاسوسی با حضور محمد خراعی دبیر این جشنواره، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و محمدرضا شرف الدین مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس برگزار شد. خزاعی در این مراسم با اشاره به اینکه این جشنواره از مهرماه در تهران کار خود را آغاز خواهد کرد گفت: ما در صددیم با اهداف استراتژیکی که برای این امر در نظر گرفتیم جشنواره را تبدیل به یک اتفاق جریان ساز و تاثیرگذار کنیم. در گذشته فیلم های دفاع مقدس با ابزار جنگی ساخته می‌شد و فیلمسازان اوایل انقلاب امکاناتی نداشتند اما برگزاری این جشنواره دلیلی شد بر تاسیس شهرک دفاع مقدس و برپایی انجمن سینمای دفاع مقدس که روزبه روز قدرت تاثیرگذاری ود را افزایش می‌دهد.

خزاعی همچنین به تغییر نام جشنواره دفاع مقدس به مقاومت اشاره کرد و افزود: این جشنواره و برگزاری آن از دو جهت حائز اهمیت است هم در حوزه داخلی هم در خارجی. اگر توجهی به مسائل فرهنگی روز کشورمان داشته باشیم متوجه نامگذاری مقام معظم رهبری و ضرورت بحث فرهنگ داخلی را حس می کنیم. ما سالهاست از جهات مختلف با تهاجم فرهنگی روبرو هستیم. اول فرهنگ اقتصاد دوم دگردیسی مقاومتی سوم خانواده و زن ایران و چهارم سبک زندگی اسلامی که دشمنان ما در تلاشند زندگی مارا خالی از دین کنند.

وی افزود: بی تفاوتی نسبت به ارزش ها نتیجه عملکرد ضعیف مدیران در سال های گذشته است ما باید بجای جبهه فکری به جبهه هنری بیشتر بپردازیم. باید از تفکر به عمل برسیم. تا به حال چند فیلم برای مقابله با اسلام و علیه مسلمانان ساخته شده اما ما هیچ قدمی برای مبارزه برنداشتیم. در صورتی که بعضی کشورها ۶۰ درصد بودجه وزارت خارجه شان را صرف مسایل فرهنگی از جمله فیلمسازی می کنند.

وی ادامه داد: ضرورت این برگزاری در حوزه خارجی هم همین خاطر است. امروزه ابزار جنگی برای ما کاربردی ندارد. دیگر نمی‌توان با بمب و موشک مبارزه کرد. سلاح امروز برای مقابله رسانه‌ها هستند. امروز فرهنگ از سیاست مهمتر است . امریکا بودجه های کلان در خدمت رسانه هایش می گذارد چون به تاثیر رسانه بر افکار واقف است. با نگاهی به هالیوود میتوان این تاثیرگذاری را دریافت. متفکران روز دنیا هم نگران از این تاثیرات هستند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا سوم خرداد ماه است و در بخش های مختلف داخلی، خارجی، جایزه ویژه و چند بخش دیگر آثار مختلف را از علاقه مندان تحویل خواهیم گرفت .فیلم های بخش بین الملل باید از سال ۲۰۱۲ به بعد باشند . تاکنون ۱۰۰ مستند و ۳ فیلم سینمایی به دست ما رسیده است و ما قصد داریم فیلم ها را در ۷ کشور اکران کنیم که تا به حال لبنان، عراق، ترکیه قطعی شده و روسیه ، سوریه و چند کشور افریقایی هم در حال مذاکره ایم.

در ابتدای این مراسم از خانواده های معظم شهیدان منتظرالقائم، رجب بیگی، وزوایی و ورامینی تقدیر شد. این نشست که قرار بود در فضای باز محل لانه جاسوسی برگزار شود به دلیل بارندگی به سالن کنفرانس انتقال یافت. همچنین قبل از شروع نشست خبرنگاران به طبقات بالای ساختمان لانه جاسوسی سفارت امریکا رفته و با توضیحات راهنما از نزدیک اتاق های سری و کارگزاری و سی .آی .ای و…  که به موزه تبدیل شده بود دیدن کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>