سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

استعدادهای جوان فیلمسازی زنجان دوباره میزبان میرکریمی می‌شوند

mirkarimi

مدیر حوزه هنری استان زنجان از برگزاری سری دوم کلاس‌های آموزشی سیدرضا میرکریمی در این مرکز خبر داد.

مدیر حوزه هنری استان زنجان از برگزاری سری دوم کلاس‌های آموزشی سیدرضا میرکریمی در این مرکز خبر داد.

حمیدرضا اسماعیلی به سوره سینما گفت: سال گذشته سیدرضا میرکریمی کارگردان برجسته سینمای ایران در حوزه هنری زنجان کلاس‌های آموزشی فیلمسازی داشت و استمرار این اتفاق را مشروط به فعال بودن هنرجوها عنوان کرد. از آن زمان تا کنون استعدادهای نوی استان ما به گونه ای عمل کردند که رضایت این کارگردان بنام کشور دوباره جلب شد و قرار است ایشان به زودی در سال جدید دوره دوم این کلاس‌ها را در شهر زنجان برگزار کند. به هر حال وقتی بچه ها ببینند چهره ای از میان همشهریان خودشان مهمان آنها است، با شور و حال دیگری حرفه مورد علاقه شان را می آموزند.

وی افزود: بخش عمده فعالیت های ما در سال ۹۳ مربوط به تولید فیلم کوتاه است و این تصمیم نیز بر محور شعار سال و سبک زندگی سامان‌دهی شده است. بر همین مبنا، یک گروه تحقیقات کار خود را از هفته های پایانی سال ۹۲ شروع کرد و موج جدید فعالیت خود را با شروع رسمی سال ۹۳ پی گرفت. در تلاشیم با تحقیق در مورد زندگی ائمه (ع) و با در نظر گرفتن شرایط روز، فیلم‌های کوتاهی تولید کنیم که بار آموزشی آن به شکل غیرمستقیم حفظ شده باشد.

اسماعیلی درباره وضعیت سالن‌های نمایش فیلم در استان زنجان توضیح داد: شهر زنجان یک سالن سینما دارد که در مورد نوسازی و تبدیل آن به پردیس سینمایی قبلا بحث‌هایی شده و ان شا الله تا پایان امسال به ثمر می‌رسد. اینجا مردم فرهنگ دوستی دارد که بسیار به سینما علاقمندند و جالب است بگویم سالن سینمای زنجان در جشنواره سال گذشته به عنوان سومین سالن برتر کشور انتخاب شد.

سیدرضا میرکریمی فیلم‌های سینمایی «یه حبه قند»، «به همین سادگی»، «کودک و سرباز» و … را کارگردانی کرده و «امروز» را در نوبت اکران دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>