سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۸:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

داوودنژاد و فیلم ساخته نشده درباره امام خمینی (ره)/ ظرفیت برای ساخت فیلم درباره امام وجود ندارد

alireza-davoodnezhad

طرح فیلمنامه «او که بود» درباره زندگی امام خمینی (ره) نوشته علیرضا داوودنژاد که مدتی پیش به بنیاد فارابی ارائه شده هنوز به نتیجه نرسیده است.

طرح فیلمنامه «او که بود» درباره زندگی امام خمینی (ره)  نوشته علیرضا داوودنژاد که مدتی پیش به بنیاد فارابی ارائه شده هنوز به نتیجه نرسیده است.

علیرضا داوودنژاد در رابطه با طرحی که درباره بخشی از زندگی امام خمینی (ره) از سال‌ها پیش نوشته و نسخه‌ای از آن را به بنیاد سینمایی فارابی داده، به سوره سینما گفت: این طرح ۳ اپیزود است و به زندگی امام خمینی (ره) از سال ۴۰ تا زمان رحلت ایشان می‌پردازد. انگیزه من از نوشتن آن به نقش پررنگ ایشان در تاریخ کشور مان برمی‌گردد. به نظر من اگر چند شخصیت تعیین کننده در تاریخ ایران باشد یکی از آنها امام خمینی (ره) است که متاسفانه هیچگاه کسی به تاثیر حضور ایشان به صورت همه جانبه نپرداخته و اغلب هرکس از زاویه دید خود نقش ایشان را بیان کرده است.

وی گفت: فکر می‌کنم اصولا ظرفیت لازم برای پرداختن به زندگی و شخصیت امام (ره) از هیچ سویی وجود نداشته. به همین خاطرهنوز بستر لازم برای ساخت و تولید چنین اثری وجود ندارد. اگر از سوی مسئولین هنوز تمایلی برای ساخت این اثر باشد من آمادگی خود را برای همکاری اعلام خواهم کرد.

این کارگردان با اشاره به اینکه پیش از این قرار بود فیلمنامه «افیون» راجلوی دوربین ببرد گفت: هنوز شرایط ساخت این فیلم فراهم نشده است. همچنین فیلمنامه «یک روز با مولانا» را نیز در دست دارم که اگرچه مورد تایید و استقبال رئیس سازمان سینمایی هم قرار گرفت اما همچنان بلا تکلیف است.

پیش از داوودنژاد، مجتبی راعی در فیلم سینمایی «صنوبر» و بهروز افخمی در «فرزند صبح» بخش‌هایی از زندگی امام خمینی (ره) را روایت کرده‌اند، اما در طی این سال‌ها با وجود ابراز تمایل این کارگردان برای ساخت اثری درباره امام راحل، این پروژه به مرحله ساخت نرسیده است. علیرضا داوودنژاد فیلم‌های سینمایی «کلاس هنرپیشگی»، «مرهم»، «مصائب شیرین»، «نیاز» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>