سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۳۹۳ در ۸:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

یک مسجد در تهران سوژه مستند شد/ داستان یک راننده متفاوت

cinemaye-mostanad

سید جلال عودسیمین مدیر موسسه « نجوای زلال هنر» از ساخت دو مستند جدید در این موسسه خبر داد.

سید جلال عودسیمین  مدیر موسسه « نجوای زلال هنر» از ساخت دو مستند جدید در این موسسه خبر داد.

عود سیمین درباره مستند اول به سوره سینما گفت: مستند «خانه، مسجد، مدرسه» مسجدی را در جنوبی ترین نقطه تهران به تصویر می‌کشد. این مستند در مسجدی در شهرک رسالت واقع در جنوب غربی تهران ، تصویربرداری شده و در مرحله تدوین آن هستیم. این مسجد با اینکه در یکی از فقیرترین مناطق تهران واقع شده برنامه‌های فرهنگی بسیاری دارد که سوژه این مستند می‌شود. در این مسجد با برگزاری کلاس‌های تقویتی باعث پیشرفت بچه‌ها در امور تحصیلی می‌شوند. همچنین کلاس‌های اعتقادی، ورزشی و اردوهای تفریحی در این مسجد برگزار می‌شود .نکته جالب در مورد مسجد این است که اگر کسی نتواند در امور درسی پیشرفت کند تا مدتی از شرکت در سایر کلاس‌های ورزشی و تفریحی محروم خواهد بود.

وی درباره ساخت این مستند افزود: در این مستند به سراغ والدین بچه‌ها و بچه‌ها رفتیم و آن ها روایتگر اوضاع و حال وهوای مسجد هستند. به سراغ هیئت امنا مسجد و امام جماعت مسجد هم رفتیم و حرف‌های تکمیلی را از زبان آنها شنیدیم. تصویربرداری این مستند به اتمام رسیده و اکنون در مرحله تدوین آن هستیم . کارگردان این مستند امین قره سرخلو است و تهیه کننده آن موسسه نجوای زلال هنر است. این فیلم در جشنواره عمار اکران خواهد شد و اگر در پذیرش سایر جشنواره ها قبول شود، در آن جشنواره ها شرکت خواهیم کرد.

عود سیمین در ادامه درباره مستند دوم گفت: مستند دوم روایتگر یک راننده سرویس است که شرایط متفاوتی با سایر همکارانش دارد. این فرد که راننده سرویس مدرسه است سعی می‌کند با اقداماتی کار فرهنگی انجام دهد. برای مثال با پخش نشریه میان بچه‌ها و ترغیب آنها به مطالعه این نشریه و یک سری اقدامات فرهنگی دیگر شرایطی را رقم می‌زند که تاثیر آن روی بچه‌ها سوژه این مستند می‌شود. تصویربرداری وتدوین این مستند به اتمام رسیده و اکنون در مرحله تدوین آن هستیم. این مستند در جشنواره عمار اکران خواهد شد. مجری این طرح موسسه نجوای زلال هنر است.