سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب

امیدوارم اکران جهانی را از دست ندهیم/ آهنگسازی «بهمن» آغاز شد

bahman

حامد ثابت برای فیلم سینمایی «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف موسیقی می‌سازد.

حامد ثابت برای فیلم سینمایی «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف موسیقی می‌سازد.

فرشباف به سوره سینما گفت: با توجه به شرایطی که در سینمای ما وجود دارد تصمیم درباره اینکه فیلم اول در جشنواره فیلم فجر اکران شود یا یکی از فستیوال های خارجی نیاز به تامل دارد. اگر بنا باشد فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد ما بسیاری از جشنواره هایی که همزمان با این رویداد هستند را از دست خواهیم داد. از طرفی حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر یک جور شانس برای دیده و شناخته شدن است.

وی افزود: به هر حال اینکه اکران داخلی اول باشد یا خارجی چندان اهمیتی ندارد اینکه در هر شرایطی که نمایش داده می شود مورد استقبال قرار بگیرد مهم تر است. ضمن اینکه اکران در جشنواره فجر از نظر ساز و کار مالی و توجه در اکران نیز به نفع فیلم خواهد بود. طی این چند سال فیلم اولی هایی که به سینما آمدند نگاهی نو و سبکی متفاوت را همراه داشتند که از این نظر جای خوشحالی است.

این کارگردان ادامه داد: به خاطر این تنوع در ایده و ساخت موجی در سینما آغاز شده که همه باید در جهت درست آن را هدایت کنند. فرق سینما با هنر های دیگر در این است که این تنوع خیلی شکل رقابت به خود نمی گیرد و برای فیلمساز هیجان انگیز است وقتی کار تاثیرگذار کارگردان دیگری را مشاهده می کند. باید هم نسلان من همه تلاش شان را بکنند تا با تاثیرگذاری شان سینما را از رخوت به طراوت برسانند.

فیلم سینمایی «بهمن» داستان زنی به نام هما از مجرب‌ترین پرستاران بیمارستان است که پیشنهاد شب‌کاری ۱۰ روزه‌ای را می‌پذیرد. هما دچار بی‌ خوابی می‌شود و نحوه رویارویی او با کار خود و خانواده چنان می‌ شود که در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد. فاطمه معتمدآریا، احمد حامد، مریم شیرازی، امیر نصیری یکتا، فریده اسماعیلی و شیرین یزدان بخش بازیگران این فیلم هستند و جواد نوروزبیگی تهیه کنندگی «بهمن» را برعهده دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>