سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۳۹۳ در ۱:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

تسلیمی فیلمنامه «مارپیچ» را می‌نویسد/ امیدواری برای رسیدگی به مشکلات کانون پخش کنندگان

siroos-taslimi

سیروس تسلیمی فیلمنامه سینمایی «مارپیچ» را با موضوعی اجتماعی می‌نویسد.

سیروس تسلیمی فیلمنامه سینمایی «مارپیچ» را با موضوعی اجتماعی می‌نویسد.

تسلیمی فیلمنامه نویس و تهیه کننده سینما درباره فعالیت اخیر خود در زمینه فیلمنامه‌نویسی به سوره سینما گفت: مشغول نگارش فیلمنامه‌ای به نام «مارپیچ» هستم که یک تریلر با نگاهی اجتماعی و امنیتی است که به مسئولیت‌های فرد در قبال جامعه و دیگر هنجارهای موجود توجه دارد. این فیلمنامه برای ساخت نیاز به هزینه سنگینی دارد و ما امیدواریم که با شرایط نامناسب اقتصادی و تهیه کنندگی با مشارکت یک سازمان یا ارگان کار را به مرحله تولید ببریم، چون حس می کنم در سینمای فعلی ما جای چنین فیلم‌هایی که در بستر یک اکشن درونی میان انسان‌ها اتفاق می‌افتد، خالی است.

وی درباره تلاش برای تولید این فیلم در سال ۹۳ گفت: به طور حتم در صورتی که سرمایه لازم و شرایط مناسب ابزار و امکانات برای تولید این اثر فراهم شود، می‌توان این اثر را به جشنواره فجر هم رساند.

سخنگوی کانون پخش کنندگان سینمای ایران درباره نامه‌ای که اعضای این کانون به رییس سازمان سینمایی نوشته بودند گفت: کلیت جریان این است که از زمانی که دولت جدید آمد و دکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی شد، با بازگشایی خانه سینما بخش صنوف سازماندهی شد، ولی در بخش تهیه و توزیع اتفاق خاصی صورت نگرفت و کلیدهای دولت در این بخش کارکرد نداشت.

وی ادامه داد: برای اینکه جریان توزیع و اکران در شرایط آرامی برگزار شود، دولت نمایندگان صنوف را انتخاب کرد که این جریان در آینده مشکلساز خواهد شد، چون این اشخاص در آینده پاسخگو نخواهند بود و الزامی هم برای حضور در جلسات اعضاء نخواهند داشت و این از اساس مشکلاتی به وجود می آورد.

تسلیمی با اشاره به تاثیر روند صحیح توزیع و پخش در موفقیت سینما افزود: جریان پخش فیلم در کشور ما به یک امر درجه ۲ تبدیل شده و اهمیتی به آن داده نمی‌شود، در صورتی که یکی از مهمترین ارکانی که در سینمای دنیا مورد توجه قرار دارد، این امر است. امیدوارم پس از بازگشت دکتر ایوبی از لهستان با نشستی دوستانه و بررسی ابعاد مختلف این جریان چالش‌ها بر طرف شود و مشکلات را از میان برداریم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>