سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

لوکیشن‌های «مجانی» در ترکیه بررسی شد/ بازیگر ایرانی نداریم

mohseni-nasab

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مجانی» گفت: به محض اینکه وزارت ارشاد حضور بازیگر ترک پروژه ما را تایید کند فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد.

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مجانی» گفت: به محض اینکه وزارت ارشاد حضور بازیگر ترک پروژه ما را تایید کند فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد.

محسن محسنی نسب که قرار بود کیوانچ تاتلیتوگ را به عنوان بازیگر اصلی فیلم خود معرفی کند به سوره سینما گفت: در سفری که اخیرا به ترکیه داشتیم لوکیشن ها را بررسی کردیم و منتظر استعلام از وزارت ارشاد هستیم. در این سفر وکیل من و وکیل کیوانچ تاتلیتوگ صحبت های ضمنی را انجام دادند تا بعد از دریافت جواب نهایی بتوانیم با وی قرارداد ببندیم. این پروژه در سطح بین المللی و بسیار سنگین است که بودجه کلا از بخش خصوصی تامین شده و از این بابت مشکلی نخواهیم داشت. با توجه به موضوع داستان تمام بازیگران خارجی هستند و احتمالا تنها یک بازیگر ایرانی  در فیلم حضور دارد که قرار نیست به زبان فارسی صحبت کند.

وی گفت: تمام ماجرای این فیلم در ترکیه اتفاق می افتد به همین خاطر باید بازیگران اصلی از همین کشور انتخاب شوند. «مجانی» در ارتباط با حوادث مربوط به بچه های سوریه است که در خاک ترکیه پناهنده شده اند. آنها در منطقه ای به سر می برند که با برخی قاچاقچیان محلی کسب و کار خلاف سرو کار دارند و همین باعث بروز اتفاقاتی می شود.

این کارگردان ادامه داد: انتخاب بازیگران ما بر اساس توانایی است  نه صرفا تصوری که از حضور در چند فیلم و سریال از آنها داریم. دلیلی برای رد این بازیگر وجود ندارد. بازیگران غیر ایرانی هر کدام با فرهنگ خودشان بر اساس مناسبات عرف در سینمای کشورشان ایفای نقش خواهند کرد. به طور مثال بازیگران فیلمی چون «گذشته» افرادی بودند که شاید خیلی از فیلم هایشان به مذاق ملت ما خوش نیاید اما آن فیلم به عنوان نماینده ایران در اسکار حضور داشت.

وی گفت: فیلم ما یک بازیگر چهره و حرفه ای می‌طلبد قطعا اگر با حضور این بازیگر موافقت نشود که بعید می دانم این اتفاق بیفتد باید جایگزینی در این حد و اندازه پیدا کنیم. همانطور که اشاره کردم این فیلم با هزینه بخش خصوصی ساخته می‌شود. هیچ کمک دولتی هم ندارد و از این جهت ما به ساخت فیلم خوب و بازگشت سرمایه بیش از هر چیز دیگری فکر می کنیم.

ووی افزود: خوشبختانه دولت تدبیر و امید تمام ملاحظات را در نظر گرفته و از آنجا که پرداختن به چنین مساله‌ای یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و دولت است و مردم روی مسایل مربوط به جنگ سوریه حساس هستند. ساخت این فیلم می‌تواند در سینمای بین الملل جهت پرداختن به یکی از بحث‌های مهم خاور میانه تاثیرگذار باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>