سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ تیر ۱۳۹۳ در ۳:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

نظر عیاری درباره فیلمسازی با موبایل/ فیلمساز نباید مخاطب را فریب بدهد

ayyari

کارگردان فیلم «بودن یا نبودن» تاکید کرد فیلمساز نباید فیلمساز را فریب بدهد.

کارگردان فیلم «بودن یا نبودن» تاکید کرد فیلمساز نباید فیلمساز را فریب بدهد.

سوره سینما- کیانوش عیاری در مورد فیلم‌های موبایلی گفت: فیلمسازی با موبایل امر خصوصی به نظر می‌رسد. من  را یاد اولین تجربه فیلمسازی غیرحرفه‌ای خود با دوربین خانوادگی می اندازد. من اولین فیلم خود را در ۹۰ ثانیه به نام انعکاس، با همان دوربینی که وقایع خانوادگی را به تصویر می‌کشید، ساخته ام. برای من این فرایند بسیار مهم و خصوصی است.

عیاری در جواب این سوال که چه استانداردهایی برای داوری دارد، گفت: بیان این مسئله، زیاد حرفه‌ای نیست. از نظر من همین که فیلمساز دروغ را از خودش شروع نکند و فارغ از این که اثرش رئال یا مستندگونه است، از باور او الهام گرفته شده باشد کافی است. سازنده اثر نباید فکر کند که می‌تواند مخاطب را فریب بدهد.

فیلم های ارسال شده به این جشنواره می توانند در قالب مستند، تجربی، داستانی و پویا نمایی باشند و زمان درنظر گرفته شده برای فیلم ها، ۳ تا ۷ دقیقه است. مهمترین ویژگی آثار ارسالی به جشنواره همراه تهران، ابزار خلق آنهاست. تمام این آثار می بایست با تلفن همراه خلق شده باشد. جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با موضوع فیلم و عکس های موبایلی، دومین دوره خود را از اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز کرده و در شهریورماه ۱۳۹۳ با نمایش آثار منتخب موبایلی برگزار می شود. شرکت در جشنواره تا ۲۰ مرداد ماه از طریق سایت www.tfpf.mobi امکان پذیر است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>