سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ تیر ۱۳۹۳ در ۵:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

واکنش عضو شورای صنفی نمایش به گلایه‌های سمواتی و کارخانی/ ما را متهم نکنید

5setareh-darbast

نایب رییس شورای صنفی نمایش به برخی گلایه‌ها درباره عملکرد این شورا پاسخ داد.

نایب رییس شورای صنفی نمایش به برخی گلایه‌ها درباره عملکرد این شورا پاسخ داد.

مجید قاری زاده نایب رییس شورای صنفی نمایش در واکنش به اعتراض امیر سمواتی و مهرشاد کاخانی به عملکرد شورای صنفی نمایش به سوره سینما گفت: به عنوان کسی که از دهه ۶۰ در سینما فعالیت کرده و در شورای صنفی مدت‌ها حضور داشته تا رسیده به این مقطع که ۵ ماه است در خدمت دوستان هستم، می خواهم با این دوستان درد دلی داشته باشم و به عنوان همکار و نه در مقام نایب رییس شورای صنفی به برخی مسائل پاسخ بدهم.

وی ادامه داد: نمی دانم دوستان اگر مخالفتی دارند چرا پیش از اکران نیست و بعد از آن صحبت از مافیا و باندبازی می‌کنند؟ آقای سمواتی یک ماه پیش برای فیلم قبلی خود از عملکرد شورای صنفی تعریف و تشکر کرد، حالا برای اکران «پنج ستاره» که یک هفته هم با ارفاق روی پرده بوده اعتراض می کند و می گوید فیلم من نباید از سرگروه آفریقا گرفته می‌شد؟

قاری‌زاده افزود: به نظر من نگاه ایشان یکسویه و یکجانبه است در صورتی که ما دیگران را هم باید در نظر داشته باشیم که این درباره فیلم مهدی رحمانی «برف» صدق می کند و من در جلسه این جمله را خطاب به آقای سمواتی گفتم که در اینصورت «برف» آب می‌شود. هر چند من آقای سمواتی را به عنوان تهیه کننده صوری این اثر می دانم ، یعنی اینکه سرمایه گذار و تهیه کننده این اثر در اصل شخص دیگری است.

وی در ادامه درباره گلایه های مهرشاد کارخانی نسبت به برداشتن «دربست آزادی» از سینماها گفت: ما ابتدای سال اعلام کردیم که گروهی به نام هنر و تجربه تشکیل شده است که برای اکران فیلمهای مخاطب خاص است و آقای کارخانی و پخش کننده این فیلم هم می توانستند صبر کنند و فیلم خود را در این گروه اکران کنند.

قاری‌زاده با اشاره به ویژگی‌های گروه هنر و تجربه درباره بحث کف فروش گفت: در فصل تابستان حتی اگر یک فیلم با در اختیار داشتن ۲۰ یا ۳۰ سینما و رسیدن به کف مورد نظر ، در مجموع فروش میلیاردی هم داشته باشد ، بی شک در نهایت بیش از ۷ هفته نمی تواند روی پرده بماند و پس از آن هم در گروه آزاد تا ۱۰ هفته به اکران خود ادامه می دهد ، در صورتی که در گروه هنر و تجربه تعداد سالن ها کمتر ، ولی طول زمان اکران بیشتر است و این دوستان هم می توانستند صبر کنند و فیلم خود را در این گروه اکران کنند ، نه اینکه در گروه آزادی که به دلیل ویژگی ها و شرایطش از بالاترین کف فروش برخوردار است.

نایب رییس شورای صنفی نمایش با بیان اینکه وقتی آثار این افراد توقعات آنها را برآورده نمی کند، دیگران را مقصر می دانند افزود: فیلم ساختن برای گروه هنر و تجربه و با این مضامین و فرم نو هم فقط این نیست که پیش خود فکر کنیم که به عنوان مثال مانند امیر نادری فیلم بسازیم و بعد هم با این جنس ادبیات توهین آمیز یک عده را بی سواد خطاب کرده و مافیا بدانیم.

وی با یبان اینکه اختلاف سلیقه و تضاد فکری سازنده است افزود: وقتی هر کس با توقع خودش و یکجانبه نگاه کند ، مشکل به وجود می آید ، ضمن اینکه آقای کارخانی اگر به آثار قبلی خود هم توجه کنند ، می بینند که آن فیلم‌ها نتوانسته با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند.

قاری‌زاده تاکید کرد: در شرایط فعلی که ارشاد دخالتی در امور نمی کند و شورای صنفی به خوبی کارها را انجام می‌دهد ، این نوع برخورد بی انصافی است ، هر چند که این را هم باید بگویم که من منافعی در این شورا ندارم و به دلیل عرق صنفی تا امروز ایستادم و بی شک بعد از من هم دیگری خواهد آمد ، اما قانون این شورا تغییر نخواهد کرد.

وی خطاب به کارخانی گفت: شما باید طبق مطالعه و بررسی دقیق به همراه پخش کننده فیلم این شرایط را انتخاب نمی‌کردید و منتظر می ماندید تا حالا کسی را به بی سوادی و تشکیل مافیا متهم نکنید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>