سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب

زندگی یک زوج دانشجو در «هیچ چیزی زباله نیست»/ ترویج زندگی بی‌آلایش

hooshang-mirzayee

مستند «هیچ چیزی زباله نیست» به کارگردانی هوشنگ میرزایی درباره زندگی یک زوج ساخته می‌شود.

مستند «هیچ چیزی زباله نیست» به کارگردانی هوشنگ میرزایی درباره زندگی یک زوج ساخته می‌شود.

میرزایی درباره موضوع این مستند به سوره سینما گفت: مستند «هیچ چیزی زباله نیست» روایتگر زندگی یک زوج جوان است. این زوج دانشجو که یکی از آنها دانشجوی دکتری باستان شناسی ودیگری دانشجوی هنر است، زندگی خود را به گونه ای تنظیم کرده‌اند که سعی می کنند بهترین استفاده را از وسایل اطراف خود که به ظاهر بی استفاده هستند بکنند. به همین جهت آنها هیچ چیزی را به عنوان زباله ندارند و بهترین استفاده را از وسایل ساده خود دارند.

وی ادامه داد:  تمرکز اصلی این فیلم ۴۰ دقیقه ای زندگی ساده و بی آلایش این زوج جوان است که می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر جوانان مطرح باشد.

هوشنگ میرزایی درباره انگیزه خود از انتخاب این موضوع گفت: داستان این مستند در شهر اصفهان رقم می خورد و با توجه به این که خانم دانشجوی نقاشی و آقا دانشجوی باستان شناسی است تناسبی بین این زوج و محل زندگی آنها وجود دارد. در فرهنگ دینی ما زندگی ساده و بی آلایش بسیار سفارش شده که این موضوع و پرداختن به آن کمک بسیاری به ایجاد فرهنگ ساده زیستی در جامعه می‌کند. در حقیقت پرداختن به فرهنگ ساده زیستی و این که می توان بدون تجملات خوشبخت بود محور ساخت این مستند است.

وی درباره  تصویربرداری این مستند گفت: نگارش فیلمنامه این مستند به اتمام رسیده و آماده تصویربرداری هستیم. قصد داریم تا تصویربرداری را از اصفهان و زندگی شخصی این زوج شروع کنیم و با نمایش زندگی ساده این زوج و پرداختن به آثار باستانی شهر اصفهان تصویربرداری را به اتمام برسانیم.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از: کارگردان و نویسنده هوشنگ میرزایی ، تهیه کننده و مجری طرح :مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.