سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۸ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمسازی شالیزه عارف‌پور بعد از ۶ سال/شروع یک معمای سینمایی

shalizeh-arefpoor

شالیزه عارف‌پور که شش سال پیش اولین تجربه فیلمسازی خود را با فیلم «حیران» ثبت کرد، تصمیم دارد بار دیگر کارگردانی را تجربه کند.

شالیزه عارف‌پور که شش سال پیش اولین تجربه فیلمسازی خود را با فیلم «حیران» ثبت کرد، تصمیم دارد بار دیگر کارگردانی را تجربه کند.

عارف‌پور در رابطه با حضور کمرنگ خود در سینما به سوره سینما گفت: در این سال‌ها یکی دو فیلمنامه داشتم که متاسفانه در ارائه ناموفق بود و شرایط برای دریافت پروانه ساخت آن فراهم نشد. به همین خاطر از پیگیری منصرف شدم و کار دیگری را به تازگی شروع کردم و فعلا در مرحله نوشتن هستم.

وی افزود: این فیلمنامه با «حیران» متفاوت است و نمی توان با فیلم قبلی مقایسه کرد و از نظر ژانر و فضاسازی تجربه دیگری خواهد بود. طرح این فیلمنامه که تقریبا به انتها نزدیک است و هنوز نامی برای آن در نظر نگرفتم از سینا آذین است و هم اکنون به طور مشترک روی آن کار می‌کنیم.

کارگردان «حیران» با اشاره به اینکه به زودی بازنویسی نهایی را آغاز خواهد کرد گفت: این فیلم یک فیلم سینمایی معمایی است. اصلا شباهتی به ملودرام ندارد و شخصیت محور است. در این قصه کاراکتری وجود دارد که درگیر یک سری اتفاقات می‌شود.

شالیزه عارف پور علاوه بر تجربه کارگردانی در فیلم های سینمایی «مومیایی ۳» ، «داستان‌های جزیره» و «مردعوضی» به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت.