سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

یک نوجوان قهرمان فیلم اول مهران ملکوتی/ «پول+ ک» به تهیه کنندگی میرکریمی در راه جشنواره فیلم فجر

mir-karimi

فیلم سینمایی «پول+ک» به کارگردانی مهران ملکوتی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

فیلم سینمایی «پول+ک» به کارگردانی مهران ملکوتی برای حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

شیلا رشیدیان فیلمنامه نویس «پول + ک » که قرار است به تهیه کنندگی رضا میرکریمی و کارگردانی مهران ملکوتی ساخته شود به سوره سینما گفت: قهرمان این داستان یک کودک ۱۲ ساله است، ولی مخاطب آن کودک و نوجوان نیست. این کودک وابسته و متعلق به جغرافیای دریاست و در حال گذران یک مرحله جدید است و تصور می کند باید کار کند و پول به دست بیاورد تا مرد شود. نگارش این فیلمنامه زمانی آغاز شد که مهران ملکوتی طرحی را از احسان عبدی‌پور گرفته بود و با نگاه به آن قصه کوتاه و فضای آن جرقه ای ایجاد شد و قصه جدیدی را خلق کردیم که به طور کلی فضایی خانوادگی دارد و در اصل گوشزد می‌کند که برای مرد شدن باید گاهی هم شکست را پذیرفت.

رشیدیان درباره نام این فیلمنامه گفت: در واقع بخشی از معنا و فلسفه این اسم مربوط می‌شود به این حرف کاف که به نوعی هم نشانه کوچک کردن ارزش پول است و از طرفی هم کنایه از پولکی بودن دارد که من با فکر و عامدانه این کار را انجام دادم.

این فیلمنامه نویس که مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر را دارد افزود: چند فیلمنامه دیگر هم دارم که شرایط برای ساخت آنها به وجود نیامد تا اینکه آقای ملکوتی این فیلمنامه را پسندید و برای ساخت آن اقدام کرد.

رشیدیان علاوه بر نویسندگی و ساخت چندین فیلم کوتاه فیلم داستانی «زندگی برگ برگ» را برای موسسه سیما فیلم نوشته و کارگردانی کرده که از شبکه های برون مرزی پخش شده است.

در ادامه مهران ملکوتی کارگردان «پول + ک» درباره ساخت این اثر گفت: زمانی که آقای میرکریمی این فیلمنامه را مطالعه کرد با تمام مشغله‌هایی که داشت حاضر شد تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده بگیرد. ما منتظر می‌مانیم تا مقدمات تولید فیلم فراهم شود. طبق صحبت‌هایی که با آقای میرکریمی داشتیم به احتمال فراوان شهریورماه کار را آغاز می کنیم و پس از انتخاب لوکیشن در شهرستان بوشهر و انتخاب عوامل و بازیگران فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد و تلاش می کنیم فیلم را به جشنواره فجر امسال برسانیم.

مهران ملکوتی صدابردار و صداگذار باسابقه سینمای ایران، صدابرداری فیلم‌های سینمایی «ضد نور»، «طبقه حساس»، «پرویز»، «لامپ صد» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>