سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب

تکفیری‌ها موضوع یک مستند/ در اسلام کشتار مجاز نیست

takfiri-ha

سیدعلی فاطمی در مستندی به موضوع «تکفیری‌ها» و حضورشان در جهان اسلام می‌پردازد.

سیدعلی فاطمی در مستندی به موضوع «تکفیری‌ها» و حضورشان در جهان اسلام می‌پردازد.

فاطمی درباره مستند جدید خود به سوره سینما گفت: داستان این مستند به چند بخش تقسیم می‌شود. در بخشی از این مستند به  بررسی ریشه‌ای مساله تکفیر می‌پردازیم. به عبارت دیگر کافر دانستن دیگران و کشتن آن ها به این بهانه را در طول تاریخ نگاه خواهیم کرد، از قبل از اسلام تا بعد از اسلام.

وی ادامه داد: بعد از بررسی تکفیر در طول تاریخ ، این مساله را در عراق امروز مرور خواهیم کرد و در نهایت پشت پرده این موضوع را به تصویر می‌کشیم. جایی که دشمنان اسلام  و نظام سلطه برای اسلام هراسی مردم و ارائه تصویر غیر واقعی از اسلام ، از تشکیل چنین گروهک‌هایی استقبال می کنند تا بتوانند با این پدیده که ظاهری با رنگ و بوی دینی دارد بتوانند در بخشی از دنیا ناامنی ایجاد کنند تا بتوانند از این ناآرامی نهایت استفاده را ببرند. در حقیقت نشان خواهیم داد که پشت پرده تشکیل چنین گروهی کیست؟ چه کسی مخارج این گروهها را تامین می‌کند؟

این مستندساز به هدف خود از انتخاب این موضوع اشاره کرد و گفت: اگر در تمام مذاهب اسلامی جستجو کنیم خواهیم دید که کشتن دیگران به بهانه اینکه این که مثل ما فکر نمی کنند مساله‌ای نکوهیده است و اکثر علمای اسلام این مساله را نمی پذیرند. اما اینکه چگونه می‌شود تا چنین اتفاقی در جهان اسلام رخ می‌دهد مساله ای مهم است که باید بیشتر به آن پرداخت. مشغول تدوین این مستند هستیم و تصویربرداری تمام شده است. قصد داریم این مستند را به زبان فارسی و انگلیسی ترجمه کنیم  و به زودی از این مستند رونمایی خواهیم کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>