سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب
نشست جشن خانه سینما-1/

امسال شاهد وفاق و همدلی در جشن خانه سینما خواهیم بود

miri-bozorgnia

دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران همدلی و وفاق در برگزاری جشن را از الویت های اصلی دانست.

دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران همدلی و وفاق در برگزاری جشن را از الویت های اصلی دانست.

سوره سینما – محمد بزرگ‌نیا دبیر شانزدهمین جشن سینمای ایران در دومین نشست خبری که صبح چهارشنبه ۲۲ مرداد در تالار سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد‌ با تبریک مجدد روز خبرنگار گفت: مرحله اول داوری فیلم‌های بلند سینمایی که متشکل از ۱۰۹ فیلم سینمایی و ۶۷ از ۱۱ صنف مختلف بود به پایان رسید.

وی با بیان اینکه آنچه امسال در سیاست برگزاری جشن خانه سینما شاهدش بودیم ، همدلی و وفاق در بدنه سینما بود ادامه داد : این امر فرخنده و مبارکی است و هرگونه کشمکش و درگیری در حوزه سینما به ضرر خود سینماست و هیچ کس سودی نمیبرد و امیدوارم همیشه شاهد دوستی و هودلی در بدنه سینما باشیم.

بزرگ نیا در خصوص میزان توجه به سینمای مستقل و دولتی گفت: امسال داوران از صنوف مختلف فیلم ها رو مورد ارزیابی قرار دادند و دبیر جشن یا متولیان اجرائی جشن خانه سینما دخالتی در امر داوردی نداشتند. هر اتفاقی که در معرفی نامزدهای مختلف افتاده نتیجه قضاوت داوران صنوف مختلف بود و به نظرم خود داوران بهترین پاسخ را در این خصوص میتوانند بدهند.

مازیار میری دبیر اجرائی شانزدهمین جشن خانه سینما پیرامون لابی در داوری و اینکه فیلم خودش در چند بخش نامزد شده گفت: هر صنف به شکل جدا داورانی داشته و خودشان طبق سیاست درون گروهی فیلم ها رو مورد بررسی قرار دادند و یکی از دقیقترین صنوف داوری هم صنف طراحان بود.

وی افزود: در خصوص فیلم «حوض نقاشی» از دوستان خواهش کردم بخش کارگردانی کار را مورد ارزیابی قرار ندهند ، اما نمیتوانم در سایر بخش ها زحمت همکاران خود را نادیده بگیرم و از بخش داوری حذف کنم. اگر در بخش های مختلف این فیلم مورد توجه قرار گرفته نتیجه ارزیابی داوران بوده و این مسئله ارتباطی به شخص من ندارد.

ادامه دارد…


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>