سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

کم‌کاری بازیگران هشدار برای فیلمسازان است/ حرف‌های آنا نعمتی درباره وضعیت سینما

anahita-nemati

آنا نعمتی که به تازگی در جشنواره فیلم مسکو حضور داشته به دلیل فیلمنامه‌های ضعیف ترجیح می‌دهد کمتر مقابل دوربین برود.

آنا نعمتی که به تازگی در جشنواره فیلم مسکو حضور داشته به دلیل فیلمنامه‌های ضعیف ترجیح می‌دهد کمتر مقابل دوربین برود.

این بازیگر در رابطه با حضورش در دنیای بازیگری به سوره سینما گفت: بازیگری را کنار نگذاشته ام اما فیلمنامه خوبی به دستم نمی‌رسد که ترغیبم کند. هرکس برای خود چارچوبی در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند بتواند آن را رعایت کند وقتی کارهای پیشنهادی خارج از این چارچوب باشند دیگر دغدغه ای برای حضور نمی‌ماند. البته این اتفاق خوب است چون معتقدم نباید به هر قیمت در سینما حضور داشت. کم کار شدن من و دوستانم به نفع سینماست و این یک هشدار است اگر فیلمنامه‌نویسان و عوامل سازنده یک فیلم تصمیم بگیرند کمی جدی‌تر به مقوله فیلمسازی نگاه کنند و به فکر چاره برای این اشکال بوجود آمده در سینما باشند.

وی ادامه داد: این روزها فضای سینما عوض شده است. تعداد کم کارگردانانی که شرایط ساخت اثر قابل تامل دارند در مقابل طیف بسیار گسترده بازیگران که روزبه روز هم بیشتر میشوند معادله را برهم میزند. فیلم اولی‌های پرانرژی و جوان حمایت نمی‌شوند و کار سینمایی برایشان سخت شده است. اگر سیستم اجرایی پشتیبان آنها باشد قطعا شاهدرخدادهای خوبی در سینما خواهیم بود. فیلمنامههای با کیفیت زیادی نوشته میشوند که به خاطر نداشتن بودجه هیچوقت ساخته نمیشوند و سینمای مستقل متاسفانه شرایطی برای ابراز وجود ندارند. در چنین شرایطی وقتی فیلمنامهای پیشنهاد میشود که قرار است ۱۵ روزه ساخته شود دیگر چه جایی برای حرف میماند؟

anarhaye-naras

بازیگر «پارک وی»  افزود: در دنیای بازیگری جای کار زیاد دارم. هنوز از این حرفه اشباع نشدم و فکر می‌کنم خیلی باید بروم تا به نقطه دلخواهم برسم. من و بازیگران هم نسل من دوست داریم با گروه خوب، کارگردانی مسلط و فیلمنامه‌ای قوی کار کنیم ولی با شرایط نا متعادلی که وجود دارد هرسال باید این چرخ بچرخد تا ببینیم قرعه برای بازی در یک نقش خوب به نام چه کسی می‌افتد. ضمن اینکه حواشی پشت صحنه و کسانی که با باندبازی سینما را به سمت نابودی میبرند براین قضیه دامن می‌زند. اگرچه ممکن است خیلی‌ها گله‌مند شوند اما حقیقتی است که نباید از آن فرار کرد.

نعمتی گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «انارهای نارس» ساخته مجیدرضا مصطفوی را در نوبت اکران دارم که تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره مسکو بود و توانست رتبه چهارم را در جدول ارزشگذاری منتقدان این جشنواره به خود اختصاص دهد. بازی در دو نمایشنامه هم پیشنهاد شد که هنوز تصمیم قطعی در موردشان نگرفتم و برای سینما هم امیدوارم با حمایت مسئولین شرایط برای همه بازیگران و فیلمسازان سینما فراهم شود تا کسانی که با عزمی جزم وارد این عرصه شدند انگیزه‌شان کشته نشود و نیمه راه از ادامه خسته نشوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>