سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

دعوت از ستاره‌های مصری برای «مجانی»/ سینمای ایران مشکل بازیگر جوان دارد

mohseni-nasab

طبق گفته کارگردان در کنار بازیگران ترک، چند بازیگر مطرح سینمای مصر در فیلم سینمایی «مجانی» بازی می‌کنند.

طبق گفته کارگردان در کنار بازیگران ترک، چند بازیگر مطرح سینمای مصر در فیلم سینمایی «مجانی» بازی می‌کنند.

محسن محسنی‌نسب در رابطه با تازه‌ترین فیلم خود به سوره سینما گفت: لوکیشن‌های ترکیه را انتخاب کردیم و همه بازیگران‌مان تقریبا قطعی شده‌اند، تنها یک نقش حساس باقی مانده که قصد داریم از بین بازیگران جوان ایرانی مسلط به زبان انگلیسی انتخاب کنیم. متاسفانه در این زمینه کمی به مشکل برخوردیم. اساسا سینمای ما بازیگر جوان ندارد و ۱۰ سال است عده خاصی از بازیگران نقش دختران و پسران جوانی را بازی می‌کنند که با سن واقعی خودشان بسیار تفاوت دارد.

وی افزود: اغلب کسانی که در این رده سنی بازی می کنند خودشان فرزندان جوان و نوجوان دارند. یکی از دلایلی که جوانان سینما را دوست ندارند همین است که بازیگر همنسلشان را روی پرده نمی‌بینند. از طرفی دیگر برای انتخاب بازیگران زن ترک و مصری باید حساسیت بیشتری به خرج دهیم. آنچه برای من اولویت دارد این است که علاوه بر جهره بودن بازیگران، این فیلم افرادی اخلاق مدار باشند. حتی بعد از این هم در کارنامه‌شان فیلم‌های ناشایست دیده نشود.

محسنی‌نسب در رابطه با روند پیش‌تولید ادامه داد: این فیلم به طور کامل در خارج از ایران فیلمبرداری می‌شود و سعی داریم همه ملاحظات قانونی را در نظر بگیریم. همزمان جمع کردن بازیگران کار سختی است، همه بازیگران چهره‌های برتر سینمایی کشور خود هستند و بسیار گرفتارند از آنجا که تاتلیتوگ هم یک پیشنهاد از هالیوود دارد در صددیم تا هر چه زودتر کار کلید بزنیم و در صورت امکان به جشنواره برسانیم.

وی گفت: «مجانی» اگرچه قصه مسایل مربوط به جنگ سوریه را روایت می‌کند، اما ترجیح دادیم به جای بازیگران سوری از چهره‌های مطرح سینمای مصر استفاده کنیم، چون این افراد در کشورهای عربی از شهرت و محبوبیت بالاتری برخوردارند. ما برای این پروژه بین ۴ تا۵ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی سرمایه در نظر گرفتیم و اگر بتوانیم بین ۱۵مهر تا اول آبان کار را کلید خواهیم زد.

محسن محسنی‌نسب فیلم‌های سینمایی «کریستال»، «موشو»، «شیرهای جوان» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>