سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

شماره ۲۴۲ «دنیای تصویر» منتشر شد/ گفت و گوی حامد محمدی درباره «فرشته‌ها»

donyaye-tasvir-242

دویست و چهل و دومین شماره «دنیای تصویر» با تصویری از فیلم «آتش بس ۲» منتشر شد.

دویست و چهل و دومین شماره «دنیای تصویر» با تصویری از فیلم «آتش بس ۲» منتشر شد.

سوره سینما- در این شماره علاوه بر جداول تولید و فروش و آخرین اخبار تولید و اکران سینمای ایران و همچنین معرفی فیلم های روز سینمای جهان، پرونده کاملی درباره «گودزیلا» را نیز می خوانید. در این بخش علاوه بر بررسی جدیدترین نسخه سینمایی گودزیلا، با تاریخچه این پدیده و همچنین سایر هیولاهای ژاپنی آشنا می شوید. از دیگر بخش های این شماره میزگردی در باره مسعود کیمیایی است. در این مباحثه، علی معلم، جواد طوسی و خسرو دهقان در باره کیمیایی و تازه ترین اثرش «متروپل»، گفتگو می‌کنند.

گزیده ای از سایر بخش های این شماره عبارتند از پوپولیسم و سینمای دُنبه ای! (در باب سینما و حوالت جهان سومی)، رابین ویلیامز: پایانِ تلخِ زندگی مرد شیرینِ سینما، کسانی که مثل هیچکس نیستند! (ده شخصیت برتر مجموعه های تلویزیونی جهان)، معرفی پردرآمدترین بازیگران هالیوود، مل گیبسون: فیلمسازی ما حکایت پیرمرد و دریاست، بازیگری عشق بزرگ من است (گفتگو با کیت وینسلت)، من ز جان مرده، به جانان می زیم (درنگی در فیلم «نوح» اثر دارن آرنوفسکی)، کلود سوته، افخمی، هیچکاک و دیگران!، «جزیره رنگین»: خسرو سینایی و یک درام اجتماعی امیدبخش، «پریدن از ارتفاع کم»: رجبی، برزگر و زندگی روزمره، «مذاکرات مستقیم آقای عبدی»: شاه حاتمی با اکبر عبدی در یک تابوت، «مبارک»: نجفی، شاکردوست و تلفیق انیمیشن و فیلم زنده)، «خبر خاصی نیست»: مصطفی شایسته با خانواده ای در نیاوران

PW-242_Cover

«ابوزینب»: غفاری و مقاومت لبنان، روزنه های امید در دل تاریکی های جامعه (گفت و گو با حامد محمدی کارگردان فیلم «فرشته ها با هم می آیند»)، داستان آرام زندگی ما (گفتگو با مرجان شیرمحمدی بازیگر و نویسنده داستان «آذر، شهدخت…»)، سخن و سکوت (گفتگو با شبنم مقدمی بازیگر «امروز»)، با خشم به گذشته و آینده بنگر (گفتگو با سعید سهیلی  نویسنده و کارگردان «کلاشینکف»)، گردهمایی بزرگان و شیفتگان صنعت سرگرمی در جشنواره کامیک کان ۲۰۱۴، لورن باکال : خاموشی غرور، تازه های ۲۰۱۴: پسران جرسی، سپیده ی سیاره ی میمون ها، ترانسفورمرها: عصر انقراض، ۲۲ خیابان جامپ، هواپیماها: حریق و نجات، زمین برای اکو، پاکسازی: هرج ومرج، تامی، ما را از شیطان حفظ کن، چگونه اژدهایتان را تعلیم دهید۲، بر پرده ی سینماها: تجریش ناتمام، رد کارپت، دربست آزادی، امروز، حراج، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران، فرشته ها با هم می آیند، برف، بی نظم منظم: شماره حساب!، لوک بسون: چهره ی بین المللی سینمای فرانسه، فرصت هایی که هدر رفتند (نگاهی به اکران عید فطر)

بر صفحه تلویزیون: هفت سنگ، فاخته، مدینه، آگراندیسمان: همیشه اول (پل نیومن)، کار کنید وگرنه می میرید! (کاترین هپبورن)، تصویر صحنه: ناقوس ها برای چین به صدا درمی آیند، سه روایت از زندگی، راهنمای کتاب: دروازه ی عشق، گوساله و دونده ی دوی استقامت، امروز چیزی ننوشتم، قمارباز، توپ های ماه اوت، 1001 فیلمی که باید قبل از مرگ ببینید: داستان توکیو، مهمیز برهنه، بر شیطان غلبه کن، مزد ترس، جیب بر خیابان جنوبی، تعطیلات رُمی، پنجره عقبی، تعطیلات آقای اولو، هفت عروس برای هفت برادر.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>