سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

از انتشار فروش روزانه فیلم‌ها در رسانه‌ها جلوگیری شود/ فریب مردم با آمارهای غلط

sabbagh-zade

یک کارگردان اعلام رسمی رقم فروش روزانه فیلم‌ها را یک اقدام اشتباه و غیرحرفه‌ای دانست.

یک کارگردان اعلام رسمی رقم فروش روزانه فیلم‌ها را یک اقدام اشتباه و غیرحرفه‌ای دانست.

مهدی صباغ‌زاده فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما با انتقاد از اعلام میزان فروش روزانه فیلم‌ها در رسانه ها به سوره سینما گفت: من مخالف اعلام روزانه فروش فیلم‌ها از طریق روزنامه و رسانه‌های مجازی هستم. قاعده به این صورت است که باید پس از اکران فیلم میزان فروش اعلام شود و ما نباید خودمان را با کشورهای خارجی قیاس کنیم، هر چند که آنها هم فروش هفتگی را اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط نسبت به برخی آثار اجحاف می‌شود گفت: پخش‌کننده‌ها برای اینکه به وضعیت سینما کمک کنند نباید میزان فروش را اعلام کنند. روزنامه ها و در مجموع رسانه ها نیز از این کار پرهیز کنند و به طرز صحیح در جهت تبلیغات آثار سینمایی و جذب مخاطب به سالن‌ سینماها حرکت کنند. تبلیغات فریبنده به ضرر مردم و سینما است.

مدیر پخش موسسه «نیمروز» با تاکید بر اینکه دروغ گفتن و فریب دادن مردم با آمارهای غلط درست نیست افزود: به جای پرداختن به اعلام میزان فروش فیلم ها باید به مخاطبان اطلاعات درست و موثری درباره فیلم‌ها داده شود و از سوی دیگر رسانه‌ها هم مجموعه های سینمایی خوبی مانند «کوروش» و همچنین پردیس های سینمایی مهجور مانند «راگا» و «کیان» در نقاط دورتر شهر را معرفی کنند تا مخاطبان به راحتی بتوانند یک فیلم را انتخاب کرده و به تماشای آن بنشینند.

صباغ‌زاده با بیان اینکه مردم هوشیار هستند و متوجه اطلاعات غلط می‌شوند ادامه داد: متاسفانه این اقدامات باعث می‌شود وقتی دفتر پخش یک مبلغ را اعلام می‌کند و روزنامه ها از طریق تهیه کننده مبلغ دیگری را انتشار می‌دهند، مغایرت در آمار اختلافاتی میان سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده به وجود می آورد. به همین دلیل بهتر است در صورت نیاز در شورای صنفی نمایش و تشکل‌های صنفی دیگر درباره انتشار درست آمار فروش فیلم ها اقدام کنیم و سینمای ایران در این باره واکنش نشان بدهد.

پخش «نیمروز» مسئولیت اکران فیلم‌های سینمایی «فصل فراموشی فریبا» ساخته عباس رافعی، «لامپ صد» به کارگردانی سعید آقاخانی و «کاغذ خروس نشان» به کارگردانی مریم میلانی را بر عهده دارد.