سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

«خسته نباشید!» فیلم اول همه عوامل بود/ «در این مکان آشغال نریزید» برای جشنواره فیلم فجر

mohsen-gharayee

کارگردان فیلم «خسته نباشید!» تاکید کرد همه اعضای جوان این فیلم با عشق برای تولید آن تلاش کردند.

کارگردان فیلم «خسته نباشید!» تاکید کرد همه اعضای جوان این فیلم با عشق برای تولید آن تلاش کردند.

محسن قرایی که شب گذشته تندیس بهترین فیلم اول را از شانزدهمین جشن سینمای ایران دریافت کرد به سوره سینما گفت: با احترام به همه فیلم های خوبی که امسال کاندیدای اولین تجربه کارگردانی این جشن بودند و موفقیت های زیادی در جشنواره‌های خارجی و داخلی کسب کردند اما «خسته نباشید!» یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آن اینکه به معنای واقعی یک فیلم اولی بود. اکثر عوامل سازنده این فیلم اعم از بازیگران، فیلمبردار، صدابردار ، تدوینگر و کارگردانی من و افشین هاشمی اولین تجربه حرفه ای در سینما بود و همه با انرژی و انگیزه خاصی همکاری می کردیم.

وی درباره اولین تجربه کارگردانی برای هر دو فیلمساز افزود: تجربه اول و مشترک کارگردانی با افشین هاشمی می‌توانست سخت باشد، به هر حال کاملا طبیعی است که همه آدم‌ها با هم در نهایت همفکری باز هم اختلاف نظر دارند، اما چون با یک اتفاق نظر اولیه همراه بود مشکلی باهم نداشتیم. ما زمان پیش تولید همه اختلاف نظرمان را مطرح کردیم و به یک نتیجه مشترک رسیدیم. در واقع هردو می دانستیم قبل از فیلمبرداری چه می‌خواهیم. از این جهت زمانی که فیلمبرداری آغاز شد دغدغه ما اجرایی کردن آن چیزی بود که پیش از این به نتیجه رسیده بودیم.

قرایی ادامه داد: بعد از «خسته نباشید!» برای ساخت فیلم دوم اقدامی نکردم. پیدا کردن فیلمنامه خوب قدری دشوار است. از این جهت سعی کردم فیلمی که بعد از «خسته نباشید!» می سازم دست کمی از اولین کارم نداشته باشد. به همین خاطر در کار وقفه ایجاد شد، اما امسال قصد دارم با فیلم جدیدم در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم. فیلمنامه فیلم تازه ام را یکی از دوستان بر اساس طرحی از من می‌نویسد. این فیلمنامه «در این مکان آشغال نریزید» نام دارد و برخلاف فیلم قبلی کل قصه در تهران می‌گذرد و این بار کارگردانی را به تنهایی انجام می‌دهم . فیلمنامه در حال نوشتن است و هنوز سرمایه گذار مشخص نیست.

قرایی که به عنوان دستیار کارگردان در فیلم های «یه حبه قند» ، «لطفا مزاحم نشوید» و «امروز» حضور داشت و پیش از این با ساخت فیلم سینمایی «مقصد» خبرساز بود گفت: ساخت فیلم سینمایی «مقصد» نوشته بهرام بیضایی فعلا منتفی است و برنامه ای برای تولید آن نداریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>