سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

شهرام مکری به ژاپن رفت/ «ماهی و گربه» در یک جشنواره جهانی دیگر

mahi-va-gorbe

شهرام مکری با «ماهی وگربه» به جشنواره بین المللی فیلم فوکوئوکا ژاپن رفت.

شهرام مکری با «ماهی وگربه» به جشنواره بین المللی فیلم فوکوئوکا ژاپن رفت.

سوره سینما، این جشنواره از ۲۱ شهریورماه به مدت ۱۰ روز در فوکوئوکا ژاپن آغاز به کار کرده و ۳۲  فیلم در چهاربخش مختلف آن به نمایش در می آید که دراین بین فیلم «ماهی وگربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهر سیفی محصول «ایران‌نوین‌فیلم» یکی از پانزده فیلم بخش مسابقه اصلی جشنواره است و در دو نوبت در روزهای شنبه و یکشنبه همراه جلسه گفتگو با مخاطبان به نمایش در می‌آید.

مراسم افتتاحیه جشنواره جمعه در سالن بزرگ هاکاتای ژاپن برگزار شد و فیلم «سگ‌های ولگرد» ساخته تسای مینیانگ برنده شیر نقره بهترین کارگردانی هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز امروز اولین نمایش رسمی خود را در جشنواره خواهد داشت. این بیست‌ و یکمین حضور بین‌المللی «ماهی وگربه» طی یک‌ سال گذشته‌ است. این فیلم تاکنون هشت جایزه جهانی از جشنواره‌های ونیز، لیسبون، دبی، استانبول، فریبورگ و… کسب کرده است. «ماهی و گربه» از اواسط مهرماه در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود.

پخش بین‌المللی این فیلم را محمد اطبایی برعهده دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>