سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

«پول ک» در انتظار حمایت مالی مرکز گسترش سینمای مستند/ «دو» در روزهای پایانی فیلمبرداری

mehran-malakooti

آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «پول ک» به کارگردانی مهران ملکوتی به تامین منابع مالی وابسته است.

آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «پول ک» به کارگردانی مهران ملکوتی به تامین منابع مالی وابسته است.

مهران ملکوتی صدابردار با سابقه سینما که قرار است به زودی در جایگاه کارگردان اولین تجربه خود را با «پول ک» به تهیه کنندگی رضا میرکریمی پشت سر بگذارد ، درباره آغاز تولید این فیلم به سوره سینما گفت : هنوز پس از دریافت پروانه ساخت در حال مذاکره برای جذب سرمایه هستیم و قرار است که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درخواست ما را تایید بکند و ما همچنان در انتظار پاسخ این مرکز هستیم.

وی ادامه داد: قرار ما از ابتدا این بود که در مهرماه پیش تولید «پول ک» را آغاز کنیم و در آبان ماه هم فیلم را کلید بزنیم که پس از تایید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این کار را خواهیم کرد . در حال حاضر هم من مشغول صدابرداری فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی هستم که بخش عمده‌ای از  فیلمبرداری آن پیش رفته و  حدود ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

پیش از این شیلا رشیدیان فیلمنامه نویس «پول ک» که قرار است به تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و کارگردانی مهران ملکوتی ساخته شود درباره فیلمنامه این اثر به سوره سینما گفته بود: قهرمان این داستان یک کودک ۱۲ ساله است، ولی مخاطب آن کودک و نوجوان نیست. این کودک وابسته و متعلق به جغرافیای دریاست و در حال گذران یک مرحله جدید است و تصور می کند باید کار کند و پول به دست بیاورد تا مرد شود. نگارش این فیلمنامه زمانی آغاز شد که مهران ملکوتی طرحی را از احسان عبدی‌پور گرفته بود و با نگاه به آن قصه کوتاه و فضای آن جرقه ای ایجاد شد و قصه جدیدی را خلق کردیم که به طور کلی فضایی خانوادگی دارد و در اصل گوشزد می‌کند که برای مرد شدن باید گاهی هم شکست را پذیرفت.

فیلم سینمایی «دو» به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی سهیلا گلستانی داستان مردی است که بعد از سال‌ها اقامت خارج از کشور به ایران برمی‌گردد و درگیر ماجراهایی می‌شود.