سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۱:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب

برای فعالیت در سینما انگیزه‌ ندارم/ وضعیت فیلم‌ها ناامیدکننده است

saeed-asadi

کارگردان فیلم سینمایی «آواز قو» مشکلات فراوان را عامل کاهش انگیزه‌‌اش برای ادامه کار در سینما دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «آواز قو» مشکلات فراوان را عامل کاهش انگیزه‌‌اش برای ادامه کار در سینما دانست.

سعید اسدی درباره کم‌کاری خود در سال های اخیر به سوره سینما گفت: متاسفانه فیلم‌هایی که روی پرده می بینیم چندان امیدوار کننده نیست. بعد از «آواز قو» پنج سال کار نکردم، به این امید که کاری بهتر از قبل بسازم در این پنج سال ۱۳فیلمنامه به من پیشنهاد شد اما هیچکدام برای کار رغبتی در من ایجاد نکرد. سینما کم کم به سمتی رفت که طنزهای بی‌کیفیت و لوده بازی همه جا رسوخ کرده بود و جایی برای کار درست باقی نمانده بود. بعد از آن هم اگرچه از آن مسیر فاصله گرفتیم اما سینما دیگر جای اصلی خود را پیدا نکرد.

وی افزود: «فرود در غربت» زمان خود در چین به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم خارجی جشنواره خروس طلایی چین را دریافت کرد اما در ایران مورد بی مهری دوستان قرار گرفت و آقای سجادپور چندسال اجازه اکران به آن نداد. زمانی که فیلم به نمایش درآمد با ۵ تک سانس روی پرده رفت. بعد از آن هم «خیابان بیست و چهارم» شرایطی بهتر از فیلم قبل نداشت. این فیلم هم بعد از یک سال توقیف به نمایش درآمد. در این شرایط واقعا انگیزه‌ای برای کار نمی‌ماند.

اسدی همچنین در رابطه با فیلمنامه ای که درباره حمله ناو یو اس‌ اس وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرانی قرار بود بسازد گفت: من سال ها پیش برای ساخت این فیلم به ایران آمدم، اما بعد از ۱۸ سال تلاش هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. تا به حال از هر راهی رفته‌ام به بن بست خورده‌ام. ما در این سال‌ها مشکلی برای پروانه نمایش نداشتیم. ۶۰ درصد این کار باید در آمریکا فیلمبرداری شود و نیازمند بودجه و حمایت دولتی است که همچنان در انتظاریم تا نتیجه مشخص شود.

سعید اسدی فیلم‌های سینمایی «سیب سرخ حوا»، «مهمان»، «عشق گمشده» و … را کارگردانی کرده است.