سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

حضور بهترین مستند اسکار در جشنواره فیلم مقاومت

no-movie

فیلم «نه» به کارگردانی پابلو لارین بهترین مستند غیر انگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره آکادمی اسکار در جشنواره مقاومت حضور دارد.

فیلم «نه» به کارگردانی پابلو لارین بهترین مستند غیر انگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره آکادمی اسکار در جشنواره مقاومت حضور دارد.
سوره سینما-  روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از نمایش فیلم«نه» به کارگردانی پابلو لارین از کشور شیلی در جشنواره مقاومت خبر داد و افزود: موضوع فیلم استفاده سیاسی و ماهرانه از تبلیغات گسترده در انتخابات شیلی در سال ۱۹۸۸ است که سعی در متقاعد کردن مردم برای رای مجدد به هشت سال ریاست جمهوری پینوشه داشته است. این فیلم در هشتاد و پنجمین دوره آکادمی اسکار در بخش بهترین مستند خارجی زبان انتخاب شده است.

در این خبر آمده است: پابلو لارین در سال ۱۹۷۶ در شیلی به دنیا آمد. او در دانشگاه هنر، علوم و ارتباطات سن دیاگو در رشته ارتباطات سمعی بصری تحصیل کرد. این فیلم در بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۲ به نمایش درآمد و جایزه سینمای هنری را از آن خود کرد و در سال ۲۰۱۱ نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی زبان شد.

«انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را درگستره«سینمای ایران»و «سینمای بین‌الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران،  نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می کند.