سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۲:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

۵ فیلم کوتاه دیگر برای اکران انتخاب شد

honar-tajrobeh

شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» ۵ فیلم کوتاه دیگر را نیز برای اکران انتخاب کرد.

شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» ۵ فیلم کوتاه دیگر را نیز برای اکران انتخاب کرد.

سوره سینما- فیلم‌های کوتاه «ماه عسل» به کارگردانی پویا نبی، «سینما سگ» به کارگردانی شاهد احمدلو، «دوخواهر» به کارگردانی بیژن میرباقری، «دایره» به کارگردانی محمدشیروانی و «چندکیلومتر تا زندگی» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد برای اکران در این گروه سینمایی انتخاب شدند.

ماه عسل فیلم کوتاه ۸ دقیقه ای است . بهرام و آوا برای ماه عسل به شمال آمده اند در یک شب بارانی، در یک موقعیت بحرانی گرفتار می شوند. این فیلم کاندید بهترین فیلم از جشنواره رم ایتالیا است و در جشنواره های فیلم کوتاه لندن و استانبول نیز نشان دادهشده است.

شاهد احمدلو  همان بازیگر کودک فیلمهای سرب ، دندان مار و گروهبان و …بعدها حضورش در سینما را به عنوان کارگردان نیز ادامه داد و فیلمهای کوتاه و سینمایی ساخت .فیلم کوتاه «سینما سگ» داستان یک گروه فیلمساز است که می خواهند پلانی از یک سگ بگیرند ولی هر کاری می کنند واق واق نمی کند.

«دو خواهر» را میرباقری در سال ۷۸ ساخته است و این فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه ای توانسته مدال نقره یونیکا هلند، نشان طلا از فستیوال ابنزی اتریش ، جایزه بزرگ جشنواره و بهترین فیلم داستانی از جشنواره بیلبائو اسپانیاو جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه لیختن اشتاین را دریافت کند. داستان دو خواهر که با هم زندگی می کنند، در زمان آزادی اسرای جنگ بسر می برند و یکی از خواهران در انتظار بازگشت آزاده اش است.

«دایره» اولین فیلم کوتاه «محمدشیروانی » است. کارگردانی که بعدتر با ساخت آثار متفاوت شناخته شود. این فیلم که در جشنواره فیلم کن نیز حضور داشته داستان پیرمردی نظامی است که بعد از انقلاب زندگی می کند و در حسرت بازی کودکی اش است.
«چند کیلومتر دورتر» فیلم ۱۷ دقیقه ای است که چند جشنواره ای ایرانی هم چون حسنات و رافت اکران شده است. این فیلم داستان برخورد دو زن در جاده و گفتگویی که حقایقی را درباره ی آنها مشخص می کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>