سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۹:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب
اقباشاوی در گفتگو با سوره سینما:

«تاج محل» باید بدون پیش داوری دیده شود

danesh-eghbshabi

کارگردان فیلم سینمایی «تاج محل» از ارتباط این فیلم با خانواده‌ها گفت و از مخاطبان خواست بدون پیش داوری به تماشای فیلم بنشینند.

کارگردان فیلم سینمایی «تاج محل» از ارتباط این فیلم با خانواده‌ها گفت و از مخاطبان خواست بدون پیش داوری به تماشای فیلم بنشینند.

دانش اقباشاوی که با فیلم سینمایی «تاج محل» به تهیه کنندگی رضامیرکریمی در بخش مسابقه نگاه نو سی و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و نمایش‌های این فیلم در جشنواره شروع شده است درباره واکنش مخاطبان در چند سانس نمایش اخیر این فیلم به سوره سینما گفت: از آنجا که واکنش مخاطبان برایم خیلی مهم است در سانس‌هایی که تاکنون از نمایش«تاج محل» گذشته  حضور داشتم. خوشبختانه ارتباط مخاطبان با فیلم خیلی خوب است. اکثرا تماشاگران با «تاج محل» ارتباط دلی برقرار می‌کنند و با داستان آن همراه می‌شوند. در سانس نمایش سینما جوان بیشتر مخاطبان خانوادگی بودند و کاملا در سکوت فیلم را تا آخر تماشاکردند این ارتباط برایم جذاب و خوشحال کننده بود.

این کارگردان ادامه داد: در نمایش ویژه «تاج محل» که  تعدادی زیادی از منتقدان و اهالی سینما با حضور داشتند اینکه بیشتر آنها که نگرش‌هایی مختلف نسبت به سینما داشتند ارتباط نزدیکی با فیلم برقرار کردم برای من خیلی امیدوارکننده بود. واقعا دوست دارم مخاطبان این فیلم را بدون هیچ پیش داوری ببینند و بعد آن را مورد قضاوت و ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: «تاج محل» روایتگر زندگی آدم‌هایی است که کاملا مصداق بیرونی دارند و موقعیت فیلم کاملا واقعی و بدون هیچ‌گونه اغراق، به تصویر کشیده شده است و من به عنوان یک آبادانی آنها را با تمام وجودم درک کردم. در این فیلم تمام تلاش گروه برای باورپذیری ووایتی مستندگونه بوده است که برای رسیدن به این قضیه بازیگران، گروه صحنه ولباس ، گروه فیلمبرداری ، گروه گریم و غیره متحمل سختی‌های زیادی شدند که از همه آنها تشکر می‌کنم.

اقباشاوی ادامه داد: انتخاب بازیگران این فیلم کاملا درخدمت درام و قصه و ساختار کلی آن است. من با اختیار کامل بین استفاده از چهره‌های سینمایی و باورپذیری فیلم، روایت واقعی و باورپذیری شخصیت‌ها را انتخاب کردم. صداقتی که در واکنش شخصیت‌های کنونی فیلم است با مخاطب رابطه دلی و عمیق‌تری برقرار می‌کنند تا استفاده از بازیگرانی که در نظر مخاطب پیشینه دارند. از رضا میرکریمی و حوزه هنری تشکرمی‌کنم که برای استفاده از بازیگران شناخته نشده مرا یاری و حمایت کردند.

 

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>