سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مهر ۱۳۹۳ در ۲:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

پارکینگ سینما آزادی تعطیل می‌شود/ سینمادارها بدهی‌هایشان را پرداختند

cinema-azadi

مدیر سینما آزادی اکران فیلم‌ها در نیمه نخست سال را رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: چراغ سینماها امسال به خاطر فیلم‌های خوب روشن ماند.

مدیر سینما آزادی اکران فیلم‌ها در نیمه نخست سال را رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: چراغ سینماها امسال به خاطر فیلم‌های خوب روشن ماند.

رضا سعیدی پور، مدیر سینما آزادی در گفت و گو با سوره سینما، از تعطیلی موقتی پارکینگ این پردیس سینمایی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ظرفیت‌های پارکینگ سینما آزادی، ۹۰ تا است که برای سینمایی با ۱۱۰۰ صندلی بسیار کم است. البته این پارکینگ اختصاصی هم نیست و متعلق به بانک سپه است. با توجه به حجم بالای ادارات در خیابان بهشتی و مشکلات مربوط به پارکینگ آن ها، همه ظرفیت پارکینگ بانک هم متعلق به ما نیست.

وی با اشاره به این که زمین به پیمانکار تحویل داده شده است گفت: با اجرای این طرح که کلنگ آن در یکی دو روز آینده به زمین می خورد، ظرفیت پارکینگ به ۳۵۰ اتومبیل می رسد. عملیات عمرانی ساخت پارکینگ توسط بانک سپه یک سال به طول خواهد انجامید و در این مدت مخاطبان سینما آزادی می توانند از خیابان های مجاور برای پارک اتومبیل خود استفاده کنند.

مدیر پردیس آزادی در بخشی از سخنان خود به فروش خوب سینماها در نیمه نخست اشاره کرد و گفت: اکران نیمه نخست سال، نه تنها برای پردیس سینمایی آزادی بلکه برای همه سینماهای تهران خوب بود و من گمان می کنم سینماها حتی توانستند بدهی های خود را پرداخت کنند. فیلم خوب از نظر ما سینماداران فیلمی است که روی گیشه خودش را نشان دهد و چراغ سینما را روشن نگه دارد. فیلم فاخر و فرهنگی که فروش نکند نمی تواند ما را راضی نگه دارد. خدا را شکر هر ۵ فیلم اکران عید فطر فروش بسیار خوبی داشتند و توانستیم هزینه های سال را از محل فروش آن ها پرداخت کنیم.

او شهر موش ها را پرفروش ترین فیلم روی پرده اعلام کرد و گفت: علاوه بر این فیلم در حال حاضر، «خانوم»، «آتش بس ۲»، «آرایش غلیظ» و «خواب زده ها» در سینما آزادی اکران هستند. بعد از «شهر موشها» هم، «آتش بس ۲» پرفروش ترین فیلم ما است.

سعدیدی پور با پیش‌بینی این که «شهر موشها ۲» در پایان اکران رکورد فروش سال ۹۳ را در سینما آزادی از آن خود کند، درباره پرفروش های نیمه نخست سال گفت: فروش سینما آزادی در مجموع ۳ میلیارد و نهصد میلیون تومان بوده. پرفروش های ۶ ماه نخست سال به ترتیب «رد کارپت» با ۵۵۰ میلیون تومان، «طبقه حساس» با ۵۰۰ میلیون تومان، «شهر موشها ۲» با ۴۳۷ میلیون تومان، «چ» ۳۲۵ میلیون، «خط ویژه» ۲۵۰ میلیون و «کلاشینکف» با ۲۴۰ میلیون تومان بودند.

او درباره وضعیت فروش «خانوم» گفت: این فیلم با استقبال خوبی مواجه شده و کف اکران خود را پر کرده است. با تبلیغات خوبی که تینا پاکروان انجام داده است، در هفته های آینده فروش آن روند صعودی داشته باشد و هفته به هفته فروش بیشتری دارد.

سعیدی پور درباره اکران نیمه دوم سال گفت: از عناوینی که کاندید اکران هستند بر می آید که نیمه دوم سال فروش خیلی خوبی نداشته باشیم. این موضوع طبیعی است. نیمه دوم سال، با استفاده از کم بودن تماشاگر، تعمیر و نگهداری سالن ها را در دستور کار داریم. این کار هر شب از پایان آخرین سانس تا آغاز اولین سانس روز بعد انجام می‌شود.

به گزارش سوره سینما، در نیمه دوم سال نیز دو سانس نخست و نیز تمام سانس های روز سه شنبه سینما آزادی نیم بها هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>