سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

«ارسال آگهی تسلیت» برای تماشاگر ساخته شده/ اکران پاییزی فیلم ابراهیمیان

ersal-agahi

مجری طرح فیلم «ارسال آگهی تسلیت» تاکید کرد شباهت این فیلم با آثار اصغر فرهادی ایرادی برای آن محسوب نمی‌شود.

مجری طرح فیلم «ارسال آگهی تسلیت» تاکید کرد شباهت این فیلم با آثار اصغر فرهادی ایرادی برای آن محسوب نمی‌شود.

به بهانه اولین حضور جهانی «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» ساخته ابراهیم ابراهیمیان در جشنواره هلند، سحر صیاغ سرشت مجری طرح و سرمایه گذار این فیلم به سوره سینما گفت: از زمانی که به عنوان دستیار و برنامه‌ریز در پروژه های سینمایی حضور داشتم و شاید فیلمنامه ظاهرا چندان ارتباط مستقیمی با کار من نداشت تا امروز که به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده فعالیت دارم فیلمنامه است که مرا برای حضور در یک فیلم سینمایی ترغیب می‌کند.

وی افزود: در صورتی که فیلمنامه خوب باشد باید شرایط تولید آن فراهم شود و این در هر ژانری باید اتفاق بیفتد. رفاقت و آشنایی من با سارا سلطانی و ابراهیم ابراهیمیان به سال ها پیش بر می‌گردد. زمانی که ایده ساخت «ارسال آگهی…» شکل گرفت من همراه شان بودم و به خاطر ویژگی هایی که قصه داشت تمایل داشتم بتوانم از این کار حمایت کنم. این فیلمنامه ارزشمند و قابل اعتناست و حرفی برای گفتن دارد.

این بازیگر ادامه داد: سال‌های نه چندان دور مردم برای دیدن فیلم های واروژ کریم مسیحی، بهرام بیضایی و علی حاتمی صف می‌کشیدند چون سینمای این فیلمسازان به لحاظ تفکر، دیدگاه و ساختار در سطحی متفاوت با سایر آثار سینمایی قرار داشت. همین سینما که امروز کمتر به آن پرداخته می شود مردم را در گرما و سرما به سینما رفتن ترغیب می‌کرد. من با سینمای بدنه مخالف نیستم و معتقدم باید در هر ژانری تولید داشته باشیم و بخش دولتی و خصوصی هم از آن حمایت کند.

صباغ سرشت گفت: موضوع فیلم بیش از هر چیز برای من اهمیت دارد شاید یک روز فیلمنامه کمدی به دستم برسد و چنان جالب توجه باشد که بخواهم به این ژانر هم ورود کنم. سبک برای من اولویت نیست به نظر من کار خوب باید همیشه مد نظر قرار گیرد. در «ارسال آگهی تسلیت» سارا سلطانی اولین تجربه خود در فیلمنامه نویسی را پشت سر گذاشت، قطعا اگر او سابقه بیشتری در این زمینه داشت کار از این بهتر می شد. اما به نسبت اولین تجربه این فیلم کمترین عیب و نقص را دارد.

وی افزود: به نظر من اسامی و عنوان را باید از سینما دور کرد سینمای بدنه و غیر بدنه مفهوم چندانی ندارد. همان طور که گفتم ممکن است یک روز ساخت کمدی اجتماعی دغدغه سینمایی من باشد، اما به لحاظ سلیقه سینمای هنری و آرتیستیک را بیشتر می پسندم. احساس می کنم تفکری کامل‌تر و ویژه بر این نوع آثار حاکم است. «ارسال آگهی…» با پشتوانه یک تفکر مستقل ساخته شده اگر از نظر برخی به سینمای فرهادی شباهت دارد اشکالی ندارد.

بازیگر مجموعه «روزگار جوانی» ادامه داد: «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» برای تماشاگر ساخته شده است. تمام تلاش من و عوامل این بود که دیده نشویم. کارگردان، فیلمبردار و بازیگران حتی در دیالوگ ها هم سعی داشتند دیده نشوند تا فیلم زنده و طبیعی تر باشد. اولویت ما در ساخت این فیلم مخاطب بود و دوست داشتیم فیلم آنقدر باورپذیر باشد که مخاطب احساس کند در فضای کار حضور دارد و خود را جزیی از آن بداند و قصه را از بیرون نگاه نکند.

وی همچنین درباره اکران این فیلم گفت: «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» پروانه نمایش را دریافت کرده و در نوبت اکران قرار دارد و در شرایطی که فیلم های زیادی در نوبت اکران قرار دارند امیدواریم بتوانیم پاییز اکران داشته باشیم.

فیلم سینمایی «ارسال آگهی تسلیت» با بازی صابر ابر، نازنین بیاتی، پریوش نطریه، رابعه مدنی و … پارسال در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و به تازگی برای حضور در جشنواره فیلم هلند پذیرفته شده است.