سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۲:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

همایش هالیوودیسم و سینما افتتاح شد

hollywoodism

همایش هالیوودیسم و سینما امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه در هتل آزادی تهران افتتاح شد.

سوره سینما- امروز ۱۵ بهمن ماه همایش هالیوودیسم و سینما که در حاشیه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برگزار می شود، با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی و میهمانان داخلی و خارجی این همایش آغاز به کار کرد، نمایندگان رسانه‌ها هم برای پوشش این مراسم در هتل آزادی حضور داشتند.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه سومین همایش هالیودیسم و سینما با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران ۳۴ سال پیش انقلاب کردند تا دیگر فقط یک خانواده بر آنها حکومت نکند و دیگر نمی خواستند که ژاندارم منطقه و هم پیمان صهیونیسم باشند. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز در همین راستا بود زیرا آمریکا با تبدیل این مرکز قصد داشت تا به انقلاب ایران ضربه بزند.

وی ادامه داد: پیام انقلاب ما از ابتدا حمایت از مظلومان و مبارزه با ستمگران بوده است، به همین دلیلی گروهی از دولتمردان در جهان نمی خواهند که ما از مظلومانی مانند فلسطینیان حمایت کنیم و گروهی می خواهند ما سکوت کنیم لذا از ابتدای انقلاب این همه توطئه علیه ما صورت گرفته است و حتی جنگ هشت ساله نیز علیه ما راه اندازی شد.

حسینی افزود: اما مردم ما همیشه از حق دفاع کردند و هرگز آغازگر جنگ نبودند و نیستند بلکه بخاطر اعتقاد و آرمانهای خود همیشه ایستاده اند و مقاومت کرده اند. امروز دوران تک قطبی گذشته است و ما در دوران گذار هستیم، حال باید به مردم آمریکا بگوییم چرا شما باید هزینه هم پیمانی دولتمردان خود با صهیونیسم را بپردازید؛ در حالی که امروز این رژیم رو به افول است و آنچه که ما مطرح می کنیم خیر خواهی برای مردم آمریکاست زیرا معتقدیم مردم آمریکا در جنگ افروزی و تصمیمات دولتمردان آمریکا نقشی ندارند. امروز سایه سنگین سیاست بر هالیود و غرب حاکم است و سردمداران کاخ سفید مسیر سیاست‌های هنری هالیوود را تعیین می کنند.