سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب

«بمبک» در جشنواره فیلم کودک دیده می‌شود/ داستان پسر نوجوان جنوبی

alireza-eshaghi

برنده بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک معتقد است «بمبک» سال آینده در جشنواره می‌درخشد.

برنده بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک معتقد است «بمبک» سال آینده در جشنواره می‌درخشد.

علیرضا اسحاقی دراین باره به سوره سینما گفت: این فیلمنامه از ظرفیت های بالایی برخوردار است، چرا که قصه دغدغه های نوجوانی را نمایش می دهد که نسل فرزندان امروز با آن درگیر است و خود را در روند رشد فکری و جسمی قهرمان داستان همراه می بیند. فیلمنامه را سال گذشته به سیمافیلم ارائه کردم اما به خاطر مسایل مالی شرایط ساخت فراهم نشد. از آنجا که متن مورد استقبال مسئولان قرار گرفت احساس کردم جشنواره موقعیت مناسبی است که فیلمنامه مورد قضاوت اهالی هنر هم قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این که «قول» صاحب پروانه زرین بهترین فیلم جشنواره کودک امسال، سال گذشته جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرده بود ادامه داد: اگر «بمبک» بودجه کافی در اختیار داشته باشد و به کارگردانی شناخته شده سپرده شود قطعا سال آینده می تواند بدرخشد و جوایز جشنواره کودک را درو کند. این فیلمنامه سنگ محکی است برای بازیگرانی که می‌خواهند بازی در شرایط خاص را تجربه کنند. ابوموسی از جمله مناطقی است که کمتر در آن فیلمبرداری شده و  در فیلم جلوه‌های بصری تازه‌ای خواهد داشت.

اسحاقی گفت: بمبک عبارت بومی است که در جنوب کشور کاربرد دارد و به نوعی کوسه ماهی گفته می‌شود. این فیلمنامه زندگی پسر ۱۵ ساله ای به نام «هرمز» را روایت می‌کند که نام کشتی پدرش را بمبک گذاشته است. هرمز در اثر ماجراهایی که  در این سن و سال برایش رخ می دهد به نوعی بلوغ فکری و جسمی می رسد. پدر در اثر سانحه ای فوت می کند و کشتی که با هزار سختی و هزینه بالا ساخته شده در آب‌های ابوموسی به گل می نشیند در این بین افرادی قصد دارند با کمترین قیمت کشتی را صاحب شوند اما هرمز به خاطر علاقه ای که به پدرش داشت تلاش می کند کشتی را از بیرون می کشد و در این بین دچار مشکلاتی می‌شود.