سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آبان ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

رضایت سرپرست حوزه هنری کردستان از بودجه این مرکز/ فعالیت پررنگ فیلمسازان بااستعداد کرد

amin-moradi

سرپرست حوزه هنری استان کردستان از بودجه این مرکز راضی است.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان از بودجه این مرکز راضی است.

امین مرادی به سوره سینما، گفت: کردستان قطب مهم سینمای ایران است. ظرفیت‌ها و استعداد های بی نظیری در این استان وجود دارد که با حمایت مسئولان می توانند شکوفا شوند. فیلم هیوا امین نژاد با عنوان «بدورود آنالوگ»، تدوین شده است و در مراحل پایانی تولید است.

مرادی توضیح داد: تیمور قادری از دیگر فیلمسازان موفق و جوان استان است که امسال با فیلم «می‌خورد بر بام خانه» به جشنواره فیلم صربستان رفت. از او فیلم هایی مانند «انار میوه بهشت است» و «چیدن سپیده دم» به سینمای ایران معرفی شده است. در حال حاضر هم کار داستانی تازه ای را در دست ساخت دارد که در مرحله تصویربرداری است.

وی نیمه نخست سال را بسیار پر کار توصیف کرد و گفت: «یک- هیچ» سامان حسین پور به عنوان تنها نماینده ایران در فستیوال نیکاراگوئه، «تیک تاک ساعت» تیمور قادری، «آذین موسیقی» از هادی احمدی که در جشنواره پروین اعتصامی هم حضور دارد، «پروانه ها» از عدنان زندی، «پدر» محمد قسیمی و «B+» نظیر میرزایی فیلم هایی بودند که در نیمه نخست سال ۹۳ تولید شدند.  «نابرابری» به کارگردانی آذر منصوری در حال تولید است.

مرادی همچنین به فعالیت‌های بخش انیمیشن اشاره کرد و گفت: «گل های کاغذی» ساخته رضا احمدیاری، «صندلی‌ها» به کارگردانی رضا محمدی و «مورچه‌ها» اثر زانیار طهماسبی، از انیمیشن‌های در دست تولید حوزه هنری کردستان هستند.

سرپرست حوزه هنری کردستان از نمایش فیلم‌های برتر سینمای ایران و جهان در سینما بهمن سنندج خبر داد و گفت: این جلسات هر دو هفته یک بار با برگزاری مراسم نقد و بررسی برپا است.

مرادی به بودجه فرهنگی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه، با حضور دولت جدید اوضاع مالی خیلی بهتر شده است. نگاه استاندار کاملا فرهنگی است و به این مقوله نگاه ویژه دارد. همچنین با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۳ و اهمیت مقوله فرهنگ در سخنان مقام معظم رهبری شاهد رونق سینما و فرهنگ در استان کردستان هستیم. بودجه فرهنگی حوزه هنری امسال ۶۵ درصد افزایش یافته است. تمام این بودجه در ۷ ماه نخست سال محقق شده است و خوشبختانه وضعیت مالی خوبی داریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>