سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ در ۹:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب

عملکرد حوزه هنری مازندران در نیمه نخست سال ۹۳/ نمایش مستندهای شهید باغبانی و دریاقلی سورانی

masoomi-gorji

حوزه هنری استان مازندران سال ۹۳ روزهایی پر رونق داشته است.

حوزه هنری استان مازندران سال ۹۳ روزهایی پر رونق داشته است.

مهدی معصومی گرجی معاون فرهنگی و کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری استان مازندران گفت: امسال سعی کردیم فعالیت‌های متنوعی در عرصه‌های هنری و فرهنگی داشته باشیم. این حرکت ابتدای سال با برپایی نشست نقد و بررسی سریال «پایتخت» ساخته سیروس مقدم که در مازندران تصویربرداری شده و شخصیت‌های آن مازنی هستند، با حضور کارشناسان و منتقدان سینما و تلویزیون شکل گرفت و استقبال خوبی هم از آن شد.

وی افزود: از جمله فعالیت های ما در حوزه تصویر اکران فیلم مستند «رضوانه» در سالروز شهادت شهید هادی باغبانی در سالن سینما کوچک بود. تولید این مستند با موضوع زندگی و شهادت هادی باغبانی آبان ماه سال گذشته در حوزه هنری مازندران آغاز شد تا مرداد ماه امسال در سال روز شهادت این شهید بزرگوار به نمایش درآید. به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم مستند «داستان واقعی بهترین مجسمه دنیا » به کارگردانی حبیب احمدزاده سوم مهر ماه در حوزه هنری استان مازندران اکران شد. این فیلم از تولیدات سازمان بسیج هنرمندان روایت داستان زندگی شهید دریاقلی سورانی است که خبر حمله دشمن بعثی به آبادان را به اطلاع نیروهای سپاه آبادان می رساند.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان مازندران ادامه داد: علاوه بر این امسال در نیمه نخست سال با اجرای نمایش‌های «هیولای کمد دیورای»، «نمایش هفت روز هفت میهمان»، «خیرنبینی سعیده»، «کنار»،«عمارت» و «اینجا شهید آباد است» در عرصه تئاتر پرکار بودیم و توانستیم علاقمندان به نمایش و دوستداران صحنه را جذب این نمایش‌ها کنیم. استان مازندران مردمی هنردوست و فرهنگی دارد و برنامه‌های این مرکز با استقبال آنان مواجه می‌شود. با برنامه‌ریزی بهتر می توان در حوزه سینما و نمایش برنامه‌های متنوعی در حوزه هنری مازندران برگزار کرد.

وی افزود: ورک شاپ تخصصی عکاسی دیجیتال با حضور استاد افشانی و رجبی، برپایی اجرای زنده موسیقی سنتی ایرانی اسلامی با حضور استاد علیزاده و نشست پژوهشی موسیقی ایرانی سنتی با حضور استاد علیزاده، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، نقد کتاب «اتوبوس هوایی» در حوزه هنری با محور دفاع مقدس، مسابقه نقاشی به مناسبت هفته ملی کودک و نمایشگاه مجازی بیش از ۲۰ مورد در سایت حوزه هنری استان مازندران بخشی از سایر فعالیت هایی است که در سال ۹۳ انجام شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>